Meer informatie over "[INGEVULD] Digital Marketing Specialist"

Als digital marketing coördinator ben je - uiteraard - gebeten door digital. Als echte multitasker weet jij hoe websites en social media draaiende te houden, succesvolle digitale marketingcampagnes op te zetten, digitale tools inhoudelijk te optimaliseren en content ideeën uit je hoed te toveren. Je werkt overigens vlot met mailingprogramma's en CMS. Iets voor jou? Lees snel verder.

Verantwoordelijkheden

  1. Website klant
    - Je verzorgt intensief de coördinatie van de nieuwe publieke website voor diverse target groups samen met externe partner en in overleg met marketing manager
    - Je denkt graag mee en doet suggesties aan externe partner ter optimalisatie van de website (UX).
    - Je hebt kennis van CMS systemen en  onderhoudt content op de website. Je kan ook kleine visuele aanpassingen doen.
  2. Websites/shops van externe klanten
    - Je presenteert de producten op een zo optimaal mogelijke manier (juiste foto’s, video’s, usp’s) en je doet suggesties ter verbetering van de visibiliteit van de klant als merk.
  3. Social media
    - Je geeft input aan externe partner voor content kalender topics en doet de follow up van voorstellen voor posts (nalezen copy en feedback geven). Posting en advertising en rapportering gebeurt door externe partner.
    - In overleg met de marketing manager geef je (creatieve) input input voor activatiecampagnes aan externe partner, die het meten van resultaten en rapportering op zich neemt.
    - Je doet pro-actief voorstellen tot verbetering voor het optimaliseren van onze online aanwezigheid.
  4. Newsletters
    - Je ontwikkelt (topics bedenken, content creatie) en stuurt interne marketing nieuwsbrieven uit via mailingprogramma.
    - Je werkt thematische nieuwsbrieven (extern) uit die gerelateerd zijn aan beurzen, events, … en verstuurt deze.
  5. Content ontwikkeling
    - Je geeft mee vorm aan nieuwe digitale  content en stuurt externe partners aan voor het vormgeven van deze nieuwe digitale content, waaronder video of conceptuele fotografie (geen product fotografie).
  6. Digitale tools
    Je hebt kennis van volgende digitale tools en kan hiervan de structuur optimaliseren ter ondersteuning van o.a. het sales team. Showpad, Room planner/visualizer, Flowbox (voor social), …

Profiel

- Je ademt bits en bytes en hebt bij voorkeur een diploma digitale marketing of gelijkwaardig door ervaring.
- Je weet hoe websites en social media draaiende te houden en hebt ervaring in opzetten van succesvolle digitale marketingcampagnes
- Je werkt vlot met e-mailingprogramma’s
- Je begrijpt wat goede videocontent nodig heeft
- Je hebt enkele jaren ervaring in bovenstaande zaken
- Multitasken is je op het lijf geschreven. Je kan ermee om dat heel wat mensen je bestoken met vragen en je kan die vragen in volgorde van belangrijkheid oplossen. Dat doe je zorgvuldig en gestructureerd.
- Je bent diplomatisch, doch assertief. Je kan correcte argumentatie overbrengen aan je interne stakeholders.
- Je hebt een brede interesse en schoolt je graag bij
- Je spreekt vlot Nederlands, Engels en Frans. Kennis van het Duits is een plus.
- Je hebt een “can-do” mentaliteit en no-nonsense stijl, je enthousiasme en bevlogenheid werkt motiverend voor anderen

Praktisch

Regime: 3 dagen per week
Locatie: 1 dag per week regio Waregem, rest thuiswerk
Start: 15 februari
Loopperiode: 3 maanden

Bekijk onze andere opdrachten