Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier

6 tips om met je bedrijfspagina te scoren op LinkedIn

“LinkedIn? Is dat niet gewoon een vacaturedatabank?” Een misvatting die we vaak horen, want LinkedIn is veel meer dan dat. Met een kleine 500 miljoen accounts en 4,5 miljoen bedrijfspagina’s wereldwijd nestelt LinkedIn zich netjes in de top vijf van ‘s werelds grootste social media platformen. In België zijn er meer dan 2,5 miljoen professionals die wekelijks inloggen.

Met de juiste strategie kan je er als bedrijf bovendien heel wat meer uithalen dan nieuwe medewerkers, van brand awareness tot concrete business leads. 

Maersk LinkedIn

Het meest onsexy product ter wereld

Beginnen doen we echter met een voorbeeld over… containers. Niet meteen één van de meest sexy producten ter wereld, maar het bedrijf Maersk slaagt er wel in om via LinkedIn meer dan 220.000 volgers te bereiken. Met een mix van zakelijke content, een blik achter de schermen, leuke video’s en verbluffende foto’s van de meest exotische plekken waar hun zeecontainers aanmeren, weet het te boeien én te inspireren.

Voor de fans: Maersk scheert ook hoge toppen op Facebook, Pinterest, Twitter en Youtube. Zeker een aanrader om een kijkje te nemen.

Een succesvolle bedrijfspagina op LinkedIn

Is jouw bedrijf al actief op LinkedIn? Of ben je van plan om een bedrijfspagina aan te maken? Hou dan zeker onderstaande tips in het achterhoofd.

1/ Bepaal de interesses van je doelpubliek

De eerste is meteen een van de belangrijkste tips: breng de juiste content voor jouw doelpubliek. Via A/B-tests, google, marktonderzoek of gewoon op buikgevoel… bepaal en speel in op de interesses van je doelpubliek. Bovendien zorgt relevante content ook voor een maximaal bereik in Linkedin Pulse, de newsfeed van Linkedin.

2/ Het oog wil ook wat

De eerste indruk blijft hangen, dat is een wetenschappelijk feit. Een LinkedIn-pagina met mooie profielfoto, prikkelende achtergrondafbeelding en accurate informatie is een absolute vereiste.

3/ Hou het zakelijk

Wist je dat meer dan 75% van de LinkedIn-gebruikers ouder is dan 35 jaar? LinkedIn is nu eenmaal het zakelijke social media kanaal bij uitstek. Focus dus best op business gerelateerde inhoud. Let op, dit is geen synoniem voor saai. Humor, een blik achter de schermen of een persoonlijke ervaring mag én moet.

4/ Gebruik LinkedIn-groepen

Op LinkedIn bestaan er tal van vakgerelateerde LinkedIn-groepen. Of je nu actief bent in de HR-, communicatie- of bouwsector, gegarandeerd dat er heel wat relevante groepen bestaan. Word lid, treed in discussie én lever zo een constructieve meerwaarde.

5/ Promoot succesvolle posts

Heb je een update die veel bereik, likes of reacties oplevert? Overweeg dan zeker om deze te sponsoren. Bovenaan elke LinkedIn-update vind je de knop ‘Nu sponsoren’, je kan vervolgens zeer specifiek kiezen welke doelgroep je wil targetten. In een volgende stap kun je zelfs overwegen een echte advertentie te lanceren of een gesponsorde ‘Inmail’ te sturen.

6/ Meten is weten

Het is afgezaagd maar meten is nu eenmaal weten. Via LinkedIn Statistieken krijg je heel wat informatie over jouw volgers en updates. Post je best ’s morgens of in de namiddag? Werken korte filmpjes beter dan lange? Welke content scoort het best? Gebruik de data strategisch in jouw voordeel.

Als afsluiter geven we graag nog één laatste goede raad mee: een LinkedIn-marketingstrategie is geen sprint, maar een marathon. Verwacht dus niet dat je binnen de kortste keer evenveel bereik haalt als Maersk en consoorten. Met bovenstaande tips én een volgehouden inspanning ben je alvast goed op weg en pluk je op termijn zeker de vruchten.

Wil jij advies over je LinkedIn-bedrijfspagina? Of wil je graag dat een expert jouw social media onder de loep neemt? Neem dan zeker contact met ons op en we matchen je met de juiste expert uit onze talent pool.

 

.

 

Tips & tricks rond online content beheer ontvangen? Schrijf je dan in op onze 3-maandelijkse nieuwsbrief.


Tips & Tricks

De voordelen van e-mailmarketing

Is e-mailmarketing nog wel van deze tijd? En zo ja, hoe boeken we er de beste resultaten mee? Crosscast geeft enkele praktische tips en bespreekt trends voor e-mailcommunicatie. 

4 tips voor een gebruiksvriendelijk webdesign

Websitebezoekers willen zo snel en eenvoudig mogelijk juiste en relevante informatie vinden. In dit artikel verduidelijken we hoe het design hierbij bepalend is en welke aandachtspunten er zijn. Een optimaal design hoeft niet veel moeite te kosten, want enkele eenvoudige ingrepen kunnen al veel helpen. Crosscast geeft je 4 tips om je website te optimaliseren.

10 doelstellingen voor contentmarketing

"Content is king", "It's all about content", het zijn leuke one-liners maar we mogen niet vergeten dat content op zich ook 'maar' content is. Contentmarketing heeft enkel zin als de content in functie staat van de bedrijfsdoelstellingen. Daarom geeft CrossCast je 10 goede doelstellingen voor contentmarketing.

10 tips voor goede webcopy

Hoe schrijf je een goede webtekst? Tips voor goede webcopy vind je tegenwoordig overal. CrossCast zet 10 vuistregels van About.com die nog door velen genegeerd worden op een rijtje.