Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

Cases

Previdis - Communicatie take-over door virtueel team

Previdis is een initiatief van de P&V groep en wil via informatie, suggesties en innovatieve tools bedrijven sensibiliseren over welzijn, gezondheid en veiligheid op het werk. Een van hun strijdpunten is bijvoorbeeld het aanpakken van burn-outs.

USG People - Copywriting offertebibliotheek

USG People zet dagelijks meer dan 100.000 mensen aan het werk in Europa. Om sneller offertes te kunnen samenstellen, was er behoefte aan een soort bibliotheek met standaard met klantvriendelijke standaardteksten in de stijl van elk merk. CrossCast selecteerde de meest geschikte copywriter uit de talent pool.  

 

 

 

Octavio - Nieuwe merkidentiteit via virtueel team

Octavio, dat zijn 8 onafhankelijke vermogensbegeleiders met elk hun eigen expertise. Het ontbrak hen echter aan een herkenbare merkidentiteit en communicatiestrategie. Wij stelden een virtueel team samen die hun verhaal en de marktpositie in beeld bracht. Het resultaat? Een gloednieuwe website.

Matexi – Webwriters bouwen mee aan een nieuwe site

Matexi is een projectontwikkelaar met meer dan 70 jaar ervaring en 350 medewerkers. De website van Matexi was dringend aan een update toe en er moesten o.a. een 150-tal projectfiches herschreven worden. We selecteerden twee ervaren webwriters (een Nederlands- en een Franstalige) om dit project tot een goed einde te brengen.

Securitas - update en input van CRM klantendata

Securitas is wereldwijd marktleider op het vlak van beveiliging. Na een interne reorganisatie moest op korte termijn een kwalitatieve, manuele bijwerking gebeuren van alle klantenrecords in hun CRM. CrossCast selecteerde hiervoor een data-inputter met de juiste technische bagage en ingesteldheid op vlak van datakwaliteit.

AG Insurance - community manager versterkt het team

AG Insurance, marktleider in de Belgische verzekeringssector, heeft als merkbelofte ‘Supporters van jouw leven’. Als hoofdpartner van de Memorial Van Damme wilde het bedrijf die belofte kracht bijzetten. Via de speciale Facebook-pagina over dat event moest die zo concreet mogelijk worden bij zoveel mogelijk mensen.

Randstad - e-mailcampagne

Randstad is een centrale speler op de Belgische arbeidsmarkt met een brede waaier aan diensten. Om bepaalde knelposities te vullen, wilde het bedrijf kandidaten met het juiste profiel rechtstreeks aanspreken en rekruteren, met een gerichte e-mailcampagne.

Salledebain.be - website & content productie

IVM is een online communicatiegroep die verschillende websites uitbaat rond bouwen en verbouwen. CrossCast leverde een team van experten om een Wordpress-website op te zetten, om ondersteuning te bieden op het vlak van SEO-copywriting en content formatting, en om hen te helpen een contentstrategie op te stellen.

AXA Bank - copywriting

Met een netwerk van 5.000 makelaars en bankagenten is AXA Bank een sterke financiële speler op de Belgische markt. Om haar klanten nog beter van dienst te zijn, ontwikkelde de bank een nieuwe strategie gericht op openheid en klantvriendelijkheid. In dat kader leverde CrossCast een ervaren copywriter om haar operationele communicatie - brieven, e-mails, webteksten - grondig te herschrijven en aan te passen.  

 

Belfius - copywriting

Belfius is een bankverzekeringsgroep op de Belgische markt die sterk inzet op klanttevredenheid. Om de communicatie met klanten te optimaliseren, besloot Belfius de standaardteksten voor klantenbrieven aan te passen. Dit rekening houdend met het standpunt van de klant. Daarnaast schreef onze copywriter ook teksten voor e-mails, voor nieuwe campagnes, en meer.

Essent - webcopy

Essent is een Nederlands energiebedrijf dat deel uitmaakt van de internationale groep RWE, één van de top 5 energiebedrijven in Europa. Het bedrijf schakelde CrossCast in om zijn Franstalige webteksten te evalueren en waar nodig te herwerken voor een betere conversieratio.

 

 

EDF Luminus - social media

EDF Luminus is groene energieproducent met elektriciteitscentrales op aardgas, windmolenparken en waterkrachtcentrales op verschillende sites in Vlaanderen en Wallonië. De organisatie kwam handen tekort om content te voorzien voor al hun socialmedia-kanalen (Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+). Ze rekenden op CrossCast om hun bereik op die kanalen te vergroten en hun doelpubliek te engageren.

Onderwijs Vlaanderen - informatiearchitectuur

Onderwijs.vlaanderen.be is een officiële website van de Vlaamse overheid met informatie voor ouders, leerlingen, studenten en studerende volwassenen. Bezoekers hadden het lastig om informatie terug te vinden. Om hun website gebruiksvriendelijker te maken, schakelde het ministerie CrossCast in.

VLK - social media

De Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) wil in Vlaanderen voortrekker zijn in de strijd tegen kanker. Naast de gekende acties van Kom op tegen Kanker wil de VLK het doelpubliek graag informeren en sensibiliseren. Om het bereik van deze sensibiliseringsacties te vergroten, besloot de organisatie haar socialmedia-kanalen naar een hoger niveau te tillen. 

Sp.a - social media

De Brusselse afdeling van de sp.a is de thuis van onder andere Pascal Smet, Fouad Ahidar en Yamilda Idrissi. De partij had heel wat afzonderlijke websites en wilde graag een overkoepelend platform om alle initiatieven te bundelen en te coördineren. Bedoeling was om zo ten volle gebruik te maken van social media.

Canon Cultuurcel - webmaster

CANON Cultuurcel beheert samen met CultuurNet Vlaanderen de website cultuurkuur.be. Met de hulp van CrossCast werd in die website het subsidieplatform dynamo3.be geïntegreerd. Daarnaast bood CrossCast professionele ondersteuning voor het onderhoud van hun socialmedia-kanalen.

NICC - webcopy & informatiearchitectuur

Het NICC­­­ analyseert sporen om daders van misdrijven op te sporen en bewijslast op te bouwen. Daarnaast onderzoeken ze hoe we het strafrechtelijke systeem kunnen verbeteren. Ze kwamen bij CrossCast terecht om hun webcopy toegankelijker te maken en de structuur van hun website aan te passen.

Digipolis - webmaster & SEO

De website van Digipolis maakt gebruik van AngularJS, een JavaScript MV* Framework waardoor de webmaster meer vrijheid heeft bij het bouwen van een webpagina. Een ongewild gevolg was dat de website niet ‘gezien’ werd door zoekmachines. CrossCast implementeerde na overleg de gekozen oplossing, evalueerde het effect ervan en optimaliseerde gaandeweg. 

Gendia - webcopy & vertaling

Gendia (GENetisch DIAgnostisch Netwerk) is een internationaal netwerk van meer dan 100 genetische laboratoria. Ze bieden meer dan 3.000 verschillende genetische testen. De teksten op hun website waren moeilijk te begrijpen voor een leek. Daarom stelden we nieuwe SEO-geoptimaliseerde copy op voor een aantal nieuwe landingspagina’s. 

Attentia - webcopy

Attentia is een toonaangevende multidisciplinaire HR-groep die meer dan 17.000 ondernemingen, meer dan 14.000 zelfstandigen en meer dan 500 startende ondernemers ondersteunt. De website van Attentia was onoverzichtelijk en ongestructureerd. CrossCast leverde een copywriter om op korte tijd een grote hoeveelheid webcopy te herstructureren en te herschrijven.

SD Worx - online marketing

Meer dan 50.000 kleine en grote organisaties vertrouwen op SD Worx voor ondersteuning op het vlak van geïntegreerde payroll- en HR-oplossingen. Het bedrijf wou de online verkoop van zijn HR-opleidingen stimuleren en een gerichte e-mailcampagne opstarten, met ondersteuning via socialmedia-kanalen. Ze rekenden daarvoor 2 dagen per week op onze onlinemarketing-specialist. 

ViaVerbia - blogartikelen

ViaVerbia wil graag wat meer leven brengen in zijn website. Daarom publiceren we regelmatig een blogartikel op hun site om meer bezoekers aan te trekken. De thema's bepalen we aan de hand van de resultaten van een zoekwoordanalyse

FOD Sociale Zekerheid – informatiearchitectuur

Bezoekers van de website van de DG Personen met een handicap hadden moeite om de informatie die ze zoeken te vinden op de website. Crosscast herschreef de webcopy en paste de informatiearchitectuur aan om de website toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken. 

MZNL – webcopy & informatiearchitectuur

Het Mariaziekenhuis Noord-Limburg staat bekend omwille van haar patiëntgereoriënteerde werking. Haar website was echter verouderd en weinig gebruiksvriendelijk. Crosscast herschreef de webcopy, paste de informatiearchitectuur aan en zorgde voor een snelle contentmigratie.

IWT - contentmigratie

Het agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie ondersteunt innovatie in Vlaanderen op verschillende manieren. Om de nieuwe website tijdig klaar te stomen voor het geplande lanceringsevent kwam het IWT handen tekort. Onze webmasters zorgden voor een snelle contentmigratie.

bpost - content migratie

Bpost schakelde over naar een nieuw CMS. Om alle content naar de nieuwe website te verhuizen, kwamen ze handen tekort. CrossCast zorgde voor een snelle content migratie, en een vlotte kennisoverdracht zodat ook de interne medewerkers van bpost met het nieuwe systeem leerden werken.  

ADB Airfield Solutions - video

ADB Airfield Solutions wilde een nieuwe sensor in hun productgamma introduceren, ook via hun website. Ze wilden graag een fris, duidelijk filmpje om het nieuwe product voor te stellen. CrossCast nam een interview af met de Product Manager voor Airfield Systems en verzorgde ook de montage van de video. 

Xella - webcopy & informatiearchitectuur

Xella is een van de toonaangevende bedrijven binnen de Europese bouwstoffen- en grondstoffenmarkt. Het bedrijf is gefocust op toekomstgerichte en milieuvriendelijke bouwoplossingen. Voor de lancering van hun nieuwe website herschreef onze copywriter de webcopy en paste de informatiearchitectuur van de website aan. 

Selor - video

Selor is het selectiebureau van de overheid. In totaal rekruteert Selor voor meer dan 150 verschillende overheidsdiensten. CrossCast maakte voor Selor een aantal filmpjes om hun website dynamischer te maken. We leveren ook webcopy tijdens drukke periodes, wanneer ze handen tekort komen. 

DELA - SEO-copy & webmaster

DELA is specialist op het vlak van uitvaartverzorging en -verzekering en helpt zijn klanten voor, tijdens en na de uitvaart van een dierbare. Ze rekenden op CrossCast voor de content van hun nieuwe website. We leverden SEO-copy, een verbeterde informatiearchitectuur en onze webmaster stond in voor de technische ondersteuning.

Philips - webmaster

Philips is een gediversifieerd technologiebedrijf dat het leven van zijn klanten wil verbeteren op het vlak van gezondheidzorg, consumentenlevensstijl en verlichting. Voor het onderhoud van zijn website rekende het bedrijf op een CrossCast-webmaster. Hij stond in voor het publiceren van persberichten tot het up-to-date houden van de catalogus.

Partena - SEO-traject

Partena is met een groeiend klantenbestand en een gunstig werkgeversimago een populaire onafhankelijke mutualiteit in België. Het ziekenfonds beheert heel wat verschillende websites en andere digitale kanalen. CrossCast hielp Partena om die kanalen te evalueren en te optimaliseren, zowel voor bezoekers als voor zoekmachines.

 

Colruyt Group - copywriting

Premedia, het communicatiebureau van Colruyt Group, doet al sinds de start van CrosscCast beroep op onze copywriters. Nederlandstalige en Franstalige copywriters versterken het interne communicatieteam als de werkdruk te hoog wordt. Ze schrijven er voor verschillende enseignes binnen de groep: DreamLand, DATS24, Colruyt, Bio-Planet, ColliShop ...