Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

Octavio - Nieuwe merkidentiteit via virtueel team

Octavio - Nieuwe merkidentiteit via virtueel team

Octavio, dat zijn 8 onafhankelijke vermogensbegeleiders met elk hun eigen expertise die klanten persoonlijk begeleiden bij de analyse, opbouw en controle van hun vermogen. Ze geven o.a. advies over beleggingen, het opbouwen van pensioen of het plannen van nalatenschap. Octavio maakt geen deel uit van een grotere financiële groep en kan zo volledig zelfstandig en onpartijdig werken.

Doelstelling

Meer dan een naam, een logo en een eenvoudige pdf die gebruikt werd als website hadden zij bij de start niet. Hun ambitie en groei maakte de nood aan volwaardige communicatietools echter opportuun. Een herkenbare merkidentiteit en communicatiestrategie met impact was wenselijk.

Een specifieke uitdaging bij Octavio was hun positionering. Hoe zich onderscheiden van een klassieke financierder? Welke positie innemen in de markt? Hoe in een traditionele sector toch een atypisch imago uitstralen dat de doelgroepen aanspreekt?

Aanpak

Het startschot was een intensieve workshop met alle vennoten waarin Octavio’s marktpositie, verhaal en identiteit werden scherpgesteld. Al snel werd duidelijk dat hun erg persoonlijke aanpak een belangrijke troef was. Die troef gebruikten we als vertrekpunt voor de ontwikkeling van een communicatiestrategie.

Eens de strategie op punt was het tijd voor de uitvoering. Hiervoor stelde CrossCast, in samenwerking met Jan Verhelst van Lobkey Monster, een virtueel team samen met o.a. een copywriter, grafisch ontwerper, fotograaf en webdesigner. Door de goede samenwerking en aansturing opereerden ze net als een intern communicatiedeparte-ment.

Resultaat

Een frisse en duidelijke website waarin zowel de klant als de partners van Octavio zich in herkennen. De vele foto’s benadrukken hun persoonlijke aanpak en geven letterlijk een gezicht aan het merk Octavio. Na de website zijn de nieuwsbrief, een brochure en de aanpak van hun evenementen ook nog aan de beurt ...

Ben jij ook op zoek naar een (nieuwe) identiteit voor jouw merk of bedrijf? Of wil je graag advies over je huidige communicatiestrategie? CrossCast stelt ook graag voor jou een virtueel team samen  met de juiste experten.  

more like this