Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise
conference-d8416c561933ecca88db7244c4ab2b3c.png sold_out_wide.png

29 MAART 2012 - SOCIAL MEDIA: PLAYTIME IS OVER, LET’S HAVE SOME FUN

Til je social media aanpak naar een hoger niveau

Alles wat je altijd al wilde weten over een uitgekiende en succesvolle social media-aanpak

BELANGRIJKE WIJZIGING: NIEUWE LOCATIE!

Het event gaat door in 3E, Kalkkaai 6, 1000 Brussel

Je naambekendheid verhogen, aan online reputatiemanagement doen, een betere positie in zoekmachines behalen, positieve Word of Mouth genereren, traffic naar je website halen, de conversatie aangaan met je publiek, ...

Je weet intussen dat het belangrijk is, maar hoe doe je het op een efficiënte, resultaatgerichte manier? Hoe stel je een plan op dat werkt, hoe ontwikkel je een contentstrategie met impact en zorg je voor meetbare resultaten? En hoe kan content een rol spelen in het vergroten van je publiek en klantenbestand?

WAT KUN JE VERWACHTEN?

Crosscast, het aanspreekpunt om je website en je hele online aanwezigheid up-to-date te houden, wil je met een workshop helpen om efficiënt te communiceren via sociale media.

We nodigden een reeks experts en ervaringsdeskundigen uit om praktische antwoorden aan te reiken voor een hele reeks vragen die de kop opsteken zodra je je op de sociale media begeeft:

  • Hoe communiceer je efficiënt met je doelgroep?
  • Welke boodschappen breng je, en hoe formuleer je die?
  • Hoe ga je om met positieve én negatieve feedback?
  • Hoe zorg je ervoor dat je altijd weet wie online over je praat en wat er gezegd wordt?
  • Hoe trek je het communicatiebeleid van jouw organisatie door naar sociale media?
  • Hoe bepaal je je doelstellingen en je focus?
  • Hoe meet je de behaalde resultaten?

VOOR WIE ?

Iedereen betrokken bij het opzetten, onderhouden en beheren van sociale media als blogs, Twitter, Facebook of Foursquare: communicatieverantwoordelijken, marketingmensen, webmasters, online editors, copywriters, journalisten.

De workshop richt zich tot mensen die de eerste experimenten al achter de rug hebben en zoeken naar praktische richtlijnen en ervaringen om sociale media te verankeren binnen de corporate communicatiestrategie.

Afspraak op 29 maart vanaf 9u30 in Huis 23, de 'huiskamer' van de AB, Steenstraat 23, in Brussel.

PROGRAMMA

Een praktisch kader voor het beheren en organiseren van sociale media

Jo Caudron (Dear Media)

In deze sessie legt Jo Caudron uit hoe een je een praktisch kader schept om je communicatiestrategie door te trekken naar de sociale media, met het verhogen van efficiëntie en doeltreffendheid als doel. De volgende vragen krijgen een antwoord:

  • Hoe een team organiseren en productief laten werken, met meetbare resultaten?
  • Hoe communicatie op sociale media organiseren en structureren?
  • Hoe omgaan met inbound (luisteren) en outbound (content pushen) informatiestromen?
  • Hoe een praktisch actieplan voor sociale media opstellen?
  • Welke tools inschakelen voor monitoring en participatie?
  • en meer

Jo Caudron is één van de internetpioniers in België. Met zijn bedrijf Dear Media geeft hij strategisch advies inzake digitale communicatie aan bedrijven, en hij schreef de boeken 'Media Morgen - De Media op zijn kop' (Lannoo Campus) en 'Haal meer uit sociale media' (Uitgeverij Luster).

Efficiënt en doeltreffend omgaan met content voor sociale media

Saskia Videler

Sociale media vereisen een specifieke contentaanpak. Welke stijl hoort bij welk medium? Hoe verzin ik steeds weer interessante onderwerpen en plan ik content in? En wat zijn de valkuilen van schrijven voor sociale media? Saskia Videler deelt haar ervaring.

  • Welke boodschappen brengen, hoe die formuleren? Hoe open moet je zijn?
  • Hoe in gesprek treden met je doelpubliek en reageren op zowel positieve als negatieve reacties?
  • Welke regels in acht houden voor het schrijven van teksten voor sociale media?
  • Hoe hou je werklast laag en je publiek geboeid?
  • Wat is het geheim van zogenoemde virals?
  • Wat is de sleutel tot een geëngageerd publiek?

Saskia Videler is sociale mediaspecialiste, blogger en webcopywriter. Ze verzorgt teksten en community management voor diverse grote merken en bedrijven, en is ervaringsdeskundige op het vlak van content marketing. Ze is betrokken bij de contentgerichtecommunicatie-aanpakvan onder andere Thomas Cook, Nestlé, Oral-B en ICI PARIS XL.

Je rendement onder de loep genomen

Nicolas Debray (Semetis)

Er bestaan heel wat instrumenten om je online reputatie en de resultaten van je online communicatie te analyseren. De inzichten die deze instrumenten opleveren vormen de toetssteen voor een resultaatgerichte strategie. Semetis, expert in zoekmachinemarketing (SEO & SEA) en web analytics, reikt antwoorden aan op volgende vragen:

  • Kan Google Analytics je helpen bij het uitwerken van een content strategie?
  • Hoe moet je de resultaten interpreteren en wat kan je ermee doen?
  • Hoe deze informatie gebruiken om je rendement te verhogen?
  • Kan je sentiment meten en is dat nuttig?

Nicolas Debray was als account manager bij Google België verantwoordelijk voor de sector retail, automotive & entertainment. Daarvoor heeft hij de Business intelligence-afdeling van Google België opgezet.

Conversie genereren door het brengen van een goed verhaal

Gunter Boutsen (AXA, Emphas.is, Crosscast)

Kennis over sociale media, een praktisch kader om te communiceren én interessant cijfermateriaal, het is een goed begin. Maar daarom hebben we nog geen goed verhaal, laat staan nieuwe klanten. Gunter Boutsen vertelt hoe we mensen boeien met een compelling story en hoe we ze aanzetten tot actie, met andere woorden conversie genereren.

  • Hoe komen tot een 'compelling story'?
  • Hoe zorgen dat je verhaal aansluit bij je publiek? Hoe ervoor zorgen dat online lezers daadwerkelijk klanten worden?
  • Hoe ervoor zorgen dat je publiek contact legt?
  • Hoe ervoor zorgen dat publiek betrokken wordt en blijft bij jouw organisatie?

Gunter Boutsen is digital manager bij AXA, partner van Crosscast en corporate development officer bij Emphas.is. Business modeling, online marketing en brand architecture kennen geen geheimen voor hem.

EXTRA. Demo webtool voor reputatiemanagement

Jeroen Fossaert (Engagor)

Jeroen Fossaert legt uit hoe een webtool helpt om uw online reputatie in kaart brengen, te meten, te evalueren en te beheren. Bij Engagor noemen ze het 'intelligent social media management'.

Jeroen Fossaert is co-founder en managing partner van Engagor.

Praktisch

Datum: donderdag 29 maart, van 9u30u tot 16u45

Locatie: 3E, Kalkkaai 6,1000 Brussel

Bereikbaarheid (PDF)