Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

SOCIAL MEDIA SOUND BITES

Sociale media zoals Facebook, Twitter of Linkedin zijn niet meer weg te denken uit de marketing- en communicatiestrategie van de meeste bedrijven. Maar wat vertellen Belgische bedrijven precies aan de hand van sociale media? Waarom wagen ze zich op dit nieuwe medium en hoe past dit alles in de grotere mediamix van een organisatie?

Update wil social media managers en communicatieverantwoordelijken in contact brengen met collega-gebruikers van sociale media via een reeks leerrijke en onderhoudende klankfragmenten, Social Media Sound Bites, waarin ervaringsdeskundigen hun ervaringen uitwisselen. Nele Vermeire van Thomas Cook/Neckerman, Bart Van Belle van De Standaard en Kim Dhaenen van Brussels Airlines zijn maar enkele van de namen. Collega’s die leren van en vertellen aan elkaar over hoe, wat en waarom ze aanwezig zijn op sociale media.

AFLEVERING #5: GERRIE SMITS

Gerrie Smits, social media manager van de Stad Antwerpen, bepaalt mee hoe een stadsbestuur social media kan gebruiken om te communiceren met haar burgers en vragen of klachten kanaliseert.

AFLEVERING #4: BART VAN BELLE

Bert van Belle is webredacteur bij De Standaard Online en auteur van het boek ‘Sociale Media en Journalisten’. Hij is een fervent gebruiker van sociale media, schrijft erover voor de krant en timmert mee aan het sociale media-beleid van De Standaard.

AFLEVERING #3: KIM DAENEN

Kim Daenen is Social Media Manager bij Brussels Airlines en vertelt hoe de luchtvaartmaatschappij sociale media inzet voor beheer van klantenrelaties en het versterken van de merknaam.

AFLEVERING #2: SARAH DEBRUYN

Electrabel komt niet altijd in het nieuws op een manier waar de energieleverancier blij mee is. Woordvoerder Sara Debruyn vertelt hoe Electrabel sociale media gebruiken om zelf een boodschap te verspreiden en om vragen van klanten te beantwoorden.

AFLEVERING #1: NELE VERMEIRE

Nele Vermeire, op het moment van het interview in juli 2012 Social Media Coördinator - Conversation Manager bij Neckermann, vertelt over haar aanpak en ervaringen.