Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

Animatie: meteen duidelijkheid

Bij het woord 'animatie' kan je natuurlijk denken aan tekenfilms. Maar ook voor een bedrijfsfilm kan je met animatie werken. Wil je een origineel filmpje dat de aandacht trekt? Of wil je een complex bedrijfsproces, concept of tool helder uitleggen? Dan is animatie voor jou de ideale optie.

Vooral uitleganimaties zijn de laatste tijd erg in trek. Logisch, want als je bijvoorbeeld complexe instructies moet geven, dan is het handig dat je onbeperkt kan kiezen wat je laat zien, en hoe. Van een kantoor vol hardwerkende mensen tot een jonglerende eenhoorn in de Himalaya, met animatie kan het allemaal.

Want dat is het grote voordeel van animatie: je kan alles laten zien wat je maar kan bedenken. Een animatie bevat geen echte, gefilmde beelden, maar is een meestal getekende omgeving die je kan vormgeven zoals je dat wil. Als je content abstract of complex is, of je wil iets vertellen dat moeilijk te filmen valt, dan is animatie voor jou de oplossing.

Een goede animatie vertaalt je tekst naar eenvoudige, duidelijke beelden. Daardoor is je boodschap veel makkelijker te begrijpen. Ons brein verwerkt visuele informatie immers 60.000 keer sneller dan tekst. Bovendien wordt video vaak gedeeld via social media. Daardoor krijgt je doelpubliek je content te zien in hun eigen omgeving, en dat verhoogt hun engagement.

Ook zoekmachines houden van visuele content. Een filmpje leidt tot hogere click-through rates, meer unieke ‘page visits’, en meer tijd doorgebracht op je webpagina. Als je je filmpje ook nog eens op een YouTube-kanaal post, profiteer je bovendien van het effect van de tweede grootste zoekmachine: YouTube. Een animatiefilmpje kan zo een grote boost betekenen voor je vindbaarheid (findability).

 

Hoe pakken wij het aan?

Animatie is er in verschillende vormen: digitaal, stopmotion, handgemaakte tekeningen... voor elk project een geschikte vorm van animatie.  Wij begeleiden je doorheen het traject van je project, van de redactie van het scenario tot de publicatie van de video.

Als je dat wenst, staan we ook in voor een doordachte SEO-videostrategie. Aan de hand van een zoekwoordonderzoek peilen we naar zoekvolumes en competitie voor specifieke termen. Die termen vormen dan de basis voor de inhoudelijke optimalisatie van je YouTube-pagina en je landingspagina.

Je video moet een toegankelijk formaat hebben en de belangrijkste termen bevatten uit het zoekwoordonderzoek. Zowel op technisch als inhoudelijk vlak configureren we je YouTube-pagina zodat die zowel door de interne YouTube-zoekmotor als door de zoekrobotten van Google opgevangen wordt en optimaal geïndexeerd wordt.

Je kan je animatievideo natuurlijk ook via social media verspreiden. Wil je bijvoorbeeld regelmatig (video)content publiceren, dan helpen wij je een geïntegreerd content plan voor social media op te stellen. Hulp nodig om je digitale kanalen te beheren en op te volgen? Bij CrossCast kan je de hulp inroepen van een social media manager of community manager, op tijdelijke of op projectbasis.

 

Wat krijg je concreet van ons?

Een combinatie van een krachtige, engagerende tekst en mooie tekeningen in een geschikte stijl is de sleutel tot een ijzersterke animatievideo. Bij ons kan je terecht voor de tekst, de tekeningen, de animatie, de montage én de opvolging achteraf. Alles wat je nodig hebt.

In samenwerking met Zentrick biedt CrossCast ook interactieve video. Via deze technologie kan je “in” je video interactiviteit voorzien, bijvoorbeeld met een link naar een specifieke webpagina, een jumpcut naar een ander punt in de video, share buttons voor sociale media, aanvraag van brochure in de video en meer. Zeker als de videocontent ook op andere websites zal terechtkomen (embedded video), kan deze technologie interessant zijn. Het grootste voordeel hiervan? Een significant hogere betrokkenheid van de kijker!

 

INTERESSE? CONTACTEER ONS!