Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

Bloggen: organisch verkeer genereren

Een blog kan heel wat organische verkeer aantrekken en naar je website leiden. Tenminste, als je op die blog kwalitatieve content publiceert: content die je doelpubliek aanspreekt en engageert. En makkelijk gevonden wordt door zoekmachines (SEO)

Bovendien moet je die kwalitatieve content op regelmatige basis publiceren. Kom je handen tekort om al die blogartikelen te schrijven? Reken dan op CrossCast-copywriters.

Contacteer ons voor een offerte

Hoe pakken wij het aan?

Veel blogs missen hun effect omdat ze niet afgestemd zijn op hun doelpubliek en op zoekmachines. Of omdat het niet lukt om regelmatig nieuwe content te publiceren

Om die valkuilen te vermijden, werken we volgens deze 4 stappen

  1. Zoekwoordenonderzoek uitvoeren
  2. Planning uitwerken
  3. De artikelen schrijven
  4. Promoten en opvolgen

Stap 1: Zoekwoordenonderzoek uitvoeren

Het doel van een blog is in de eerste plaats meer organisch verkeer genereren. Met blogartikelen die hoog in de zoekresultaten van Google (SERP) verschijnen. Om meer inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelpubliek, beginnen we met een zoekwoordenonderzoek

Uit de resultaten van dat zoekwoordonderzoek selecteren we enkele relevante zoekwoorden of zoekwoordgroepenom een blogartikel over te schrijven. We kijken daarbij niet alleen naar de zoekvolumes. Vaak heeft het bijvoorbeeld meer effectom in te zetten op enkele minder populaire maar meer specifieke zoekwoordengroep(en). Dat heeft 2 redenen:

  • Voor specifieke zoekwoordgroepen is er minder concurrentie. Het is dus makkelijker om je positie ervoor te verbeteren.
  • De ervaring leert ons dat ze ook beter converteren. Logisch eigenlijk, want wie zoekt op een specifieke zoekwoordengroep zoals ‘goedkope sportschoenen Antwerpen’, is meer klaar om te kopen dan iemand die zoekt op ‘schoenen’.

Stap 2: Planning uitwerken

Nu we inspiratie hebben opgedaan voor de onderwerpen van de blogartikelen, stellen we een realistisch contentplan op. Daarin staat:

  • frequentie van de artikelen:
    We houden rekening met verschillende factoren:
    • Hoe vaak bekijken bezoekers je blog?
    • Wat is je budget?
    • Hoeveel heb je te vertellen?
  • het onderwerp van elk artikel:

Welke zoekwoorden vormen de basis van het artikel?

Stap 3: De artikelen schrijven

Op basis van alle verzamelde informatie gaan we aan het schrijven. We zorgen ervoor dat elk artikel voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • De tekst is afgestemd op zoekmachines zoals Google (SEO).
    De juiste zoektermen staan op de juiste plaats. We schrijven ook tekst voor de meta-description, meta-tags, alt-tekst enz.
  • De tekst is aangenaam om te lezen en toegankelijk voor elke lezer.
    We gebruiken geen onbegrijpelijke vaktermen, archaïsche woorden of omslachtige constructies.
  • De tekst is scanbaar.
    Ook bezoekers die enkel de titels en woorden in het vet lezen, hebben de boodschap begrepen. Bovendien houden zoekmachines rekening met de structuur van een pagina.
  • Het is meteen duidelijk wat er van de lezer verwacht wordt.
    Hij kan je product bestellen, zich inschrijven voor je nieuwsbrief, verder lezen, downloaden … met een klik op de knop

 

Om de aandacht van zowel Google als je lezer te trekken, schrijven we ook:

Een tweede persoon herleest elk afgewerkt artikel op eventuele tikfouten. Vervolgens sturen we het artikel naar je door. Slaat die toch niet helemaal de juiste toon aan of zijn er andere opmerkingen? We horen graag je feedback en schaven het artikel bij tot het helemaal goed zit.

Stap 4: Promoten en opvolgen

Is een artikel eenmaal gepubliceerd, dan evalueren we de resultaten van elk blogartikel aan de hand van verschillende metrics: aantal views, aantal comments, conversieratio, etc. Zo komen we te weten wat werkt en wat de volgende keer nog beter kan.

Wat krijg je concreet van ons?

  • plan van aanpak + realistisch contentplan
    Bij het begin van het project bespreken we kort de doelstelling, het doelpubliek en de timing van het project.
  • lijst van relevante zoekwoorden
    We bezorgen je de resultaten van ons zoekwoordenonderzoek. Deze lijst kan als vertrekpunt dienen om je contentplan verder aan te vullen.
  • vlotte blogartikelen
    De teksten zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines én voor je doelpubliek. De gebruikte zoekwoorden zijn aangeduid en we voorzien tekst voor de metadata, zoals de meta-description, URL, alt-tekst voor afbeeldingen.
  • kant-en-klare Facebook- & Twitterberichten (optioneel)
    Als je dat wenst, bezorgen we je ook teksten om je blogartikelen te promoten via je socialmedia-kanalen. Zo bereiken ze een groter publiek en kunnen je lezers vlot reageren en delen.

 

Waarom kiezen voor Crosscast?
Simpel, bij ons krijg je:

  1. Full service
    CrossCast is een ‘one stop shop’ van expertise voor het dagelijkse beheer van online en offline communicatie. Je vindt bij ons alles wat je nodig hebt op het vlak van content productie, technische ondersteuning en online marketing. Bovendien kan je op ons rekenen als klankbord om je content productie scherp te stellen.
  1. Flexibiliteit
    We passen ons vlot aan je concrete behoeften aan. Korte of lange duur, ter plaatse of vanop afstand, één expert of een heel team. De expertise die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
  1. Snelheid
    CrossCast beschikt over een uitgebreid netwerk van ervaren freelancers. Zo bezorgen we je snel de juiste expertise - soms zelfs binnen de 24 uur. Zodat je meteen verder kan.

 

Op zoek naar blogartikelen die meer bezoekers trekken? CONTACTEER ONS!

ViaVerbia - blogartikelen

ViaVerbia wil graag wat meer leven brengen in zijn website. Daarom publiceren we regelmatig een blogartikel op hun site om meer bezoekers aan te trekken. De thema's bepalen we aan de hand van de resultaten van een zoekwoordanalyse