Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

E-mail copy: je lezer converteren

Je doelpubliek krijgt dagelijks een overvloed aan e-mails in de inbox. Om je boodschap in die massa te laten opvallen, moet je de aandacht van je lezer trekken. En hem vervolgens overtuigen van je boodschap, met een e-mail die goed afgestemd is op je doelpubliek.

En dat kan alleen met vlotte copy, die je lezer overtuigt. Reken daarvoor op onze ervaren copywriters.

Hoe pakken wij het aan?

Met een e-mailcampagne kan je heel wat doen. Verkopen, engagement verhogen, informatie verzamelen, overtuigen. Tijdens een kort overleg bespreken we daarom eerst wat je doelstellingen zijn.

Onze copywriters leveren een vlotte, overtuigende tekst met een prikkelende onderwerpregel en gepersonaliseerde aanspreektitel. Eventueel zorgen we ook voor een aangepaste HTML-template en ondersteunend beeldmateriaal.

Onze copywriters werken in 3 stappen.

  1. De doelgroep
  2. De onderwerpregel
  3. De tekst

Meer weten? Contacteer ons

Stap 1: De doelgroep

Met een e-mailcampagne kan je:

  • communiceren over een actie of promotie
  • een nieuw evenement of product aankondigen
  • je klanten informeren over nieuwe inzichten en tips
  • ...

Maar de lezer wil daarvoor wel iets in ruil krijgen:

  • relevante content
  • exclusieve nieuwtjes
  • een interessante promotie
  • ...

Een e-mailcampagne heeft pas succes als die een meerwaarde biedt voor je lezer. Daarom willen we eerst meer inzicht krijgen in je doelpubliek. Bijvoorbeeld aan de hand van een kort zoekwoordenonderzoek en/of een klantenprofiel (bijvoorbeeld met Google Analytics). Zo kunnen onze copywriters zich verplaatsen in het standpunt van de lezer.

Stap 2: De onderwerpregel

Of je bestemmeling je mail opent of niet, hangt sterk af van je onderwerpregel. Daarom zorgen onze copywriters voor een prikkelende onderwerpregeldie de aandacht van je lezer trekt.  

Een goede onderwerpregel:

  • is gepersonaliseerd (bijvoorbeeld op regio of op functie).
  • zet aan tot actie (bijvoorbeeld met een exclusief aanbod, een tijdelijke actie …).
  • maakt geen beloftes die je niet kan waarmaken.
  • geeft accuraat aan waar de e-mail over gaat.

Stap 3: De tekst

In de e-mail zelf overtuigen we de lezer van je boodschap. Dit doen we aan de hand van:

  • een duidelijk aanknopingspunt 
    Waarom krijgt de lezer deze e-mail? Wat is de aanleiding?
  • personalisatie
    We spreken de lezer met naam aan in de aanspreektitel en doorheen de tekst.
  • focus op de voordelen
    Welk voordeel krijgt  de lezer als hij doorklikt? Welke oplossing bied je voor zijn probleem?
  • een duidelijke opbouw
    We brengen je boodschap kort en krachtig over, in een tekst die makkelijk scanbaar is (titels, subtitels, bullets, woorden in het vet …)
  • een duidelijke CTA
    We voorzien een call-to-action (CTA) die de lezer aanzet tot actie: aankoop van een product, inschrijving voor je nieuwsbrief, aanvraag van een offerte …

Heb je nog geen geschikte template voor het design van je e-mail, dan werken onze ontwerpers een voorstel uit. Ook voor bijpassend beeldmateriaal kan je bij ons terecht.

Hulp nodig bij andere aspecten van je e-mailcampagne? Reken ook op onze e-mailcampagne managers en e-mail marketeers:  

  • e-mailcampagne management
    We zetten je e-mail voor je klaar in de tool van je keuze (Campaign Monitor, MailChimp, Selligent ...). We zorgen voor een responsive design en geavanceerde tracking, indien mogelijk gelinkt aan de analytics van je website.
  • e-mailmarketing expertise
    We helpen je een idee uit te werken tot een concreet actieplan met duidelijke doelstellingen. Onze e-mail marketeers volgen de analytics van je campagne op en stellen een overzichtelijk rapport op van de resultaten, met concreet advies voor je volgende campagne.

Wat krijg je concreet van ons?

  • plan van aanpak
    Bij de start van het project bespreken we samen de doelstelling, het doelpubliek en de timing van de campagne.
  • overtuigende teksten voor je e-mailcampagne(s)
    De teksten zijn afgestemd op je doelpubliek. We voorzien aanwijzingen voor de lay-out, de buttons en de links.

Waarom kiezen voor Crosscast?
Simpel, bij ons krijg je:

  1. Full service
    CrossCast is een ‘one stop shop’ van expertise voor het dagelijkse beheer van online en offline communicatie. Je vindt bij ons alles wat je nodig hebt op het vlak van content productie, technische ondersteuning en online marketing. Bovendien kan je op ons rekenen als klankbord om je content productie scherp te stellen.
  1. Flexibiliteit
    We passen ons vlot aan je concrete behoeften aan. Korte of lange duur, ter plaatse of vanop afstand, één expert of een heel team. De expertise die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
  1. Snelheid
    CrossCast beschikt over een uitgebreid netwerk van ervaren freelancers. Zo bezorgen we je snel de juiste expertise - soms zelfs binnen de 24 uur. Zodat je meteen verder kan.

 

Een overtuigende tekst nodig voor je e-mailcampagne? CONTACTEER ONS!

SD Worx - online marketing

Meer dan 50.000 kleine en grote organisaties vertrouwen op SD Worx voor ondersteuning op het vlak van geïntegreerde payroll- en HR-oplossingen. Het bedrijf wou de online verkoop van zijn HR-opleidingen stimuleren en een gerichte e-mailcampagne opstarten, met ondersteuning via socialmedia-kanalen. Ze rekenden daarvoor 2 dagen per week op onze onlinemarketing-specialist.