Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

Nieuwsbrief: laat van je horen

Een nieuwsbrief is de ultieme manier om een band te smeden met je klanten. In een studie van de Nielsen Norman Group werd zelfs aangetoond dat lezers door een nieuwsbrief een emotionele verbondenheid voelen met je bedrijf.

Maar het is niet eenvoudig om een goede nieuwsbrief te maken die je lezer engageert en converteert. Reken daarom op onze expertise.

Contacteer ons voor een offerte

Hoe pakken wij het aan?

Je klanten krijgen al heel wat nieuwsbrieven in hun mailbox. Essentieel is dus dat jouw nieuwsbrief opvalt en hen een meerwaarde biedt. Tijdens een kort overleg bespreken we wat je doelstellingen zijn en welke expertises je daarvoor nodig hebt.

We bieden verschillende expertises:

  • concept uitdenken: uitwerken van een concreet contentplan, bepalen van relevante thema’s en invulling.
  • productie en uitvoeren: verzamelen van de inhoud, copywriting, design van de e-mail (met ondersteunend beeldmateriaal), opmaak in HTML en klaarzetten in een e-mailmarketingtool (Campaign Monitor, MailChimp, Selligent of andere).
  • beheer en advies: begeleiding van concept tot uitsturen, inclusief opvolgen en evalueren van de respons.

We werken daarbij volgens deze 3 stappen:

  1. De voorbereiding en planning
  2. De nieuwsbrief uitwerken
  3. Opvolgen

Stap 1: Voorbereiding

De eerste stap naar een succesvolle nieuwsbrief is een goede planning. Samen bepalen we:

  1. de frequentie van je nieuwsbrief:
    We houden rekening met verschillende factoren. Je kan natuurlijk ook de keuze aan je lezers laten, bij het inschrijven voor je nieuwsbrief.
    • Wat is je budget?
    • Hoeveel heb je te vertellen?
  2. de inhoud van je nieuwsbrief:
    Welke content heb je al, en welke moet nog geschreven worden? Heb je geen inspiratie, dan komen we met een voorstel.

Om de aandacht te trekken van je lezer, willen we eerst wat meer inzicht krijgen in je doelpubliek. Bijvoorbeeld door een klantenprofiel op te stellen met Google Analytics.

Op basis van die informatie delen we je contactenlijst op in verschillende categorieën  (segmentatie). Bijvoorbeeld: klant/nog geen klant, regio Oost-Vlaanderen/Antwerpen/andere. Zo kunnen we elk segment gericht aanspreken.

Stap 2: De nieuwsbrief uitwerken

We verzamelen de nodige content en en gieten die in een ruwe structuur. Wat krijgt prioriteit en wat niet? Op basis van die structuur schrijven we de verschillende onderdelen aan elkaar. We schrijven:

  • een prikkelende onderwerpregel (en preview)
    Of je bestemmeling je mail leest of niet, hangt sterk af van je onderwerpregel. Daarom zorgen onze copywriters voor een prikkelende onderwerpregel(en previewregel) die de aandacht van je lezer trekt.
  • een overtuigende introtekst, titel, subtitels en wervende CTA’s
    Die aandacht moeten we ook zien vast te houden. Met vlotte, overtuigende copy die de verschillenden onderdelen verbindt. En met een of meerdere CTA’s (call-to-action) die meteen duidelijk maken wat er van de lezer verwacht wordt.

We verzorgen de opmaak van de teksten in HTML en zetten je nieuwsbrief klaar in een geschikte e-mailmarketingtool. Heb je nog geen geschikte template voor het design van je nieuwsbrief, dan werken onze ontwerpers een voorstel uit. Ook voor bijpassend beeldmateriaal kan je bij ons terecht.  

Stap 3: Opvolgen

We checken of alles wel juist verschijnt in verschillende browsers, of de links goed werken, en klikken op ‘Verzenden’. Maar daar stopt het nog niet.

Welk effect heeft je nieuwsbrief? Wie opent de mail en op welke CTA klikt hij door? We volgen de KPI’s op die we in de voorbereidingsfase besproken. In een kort overleg evalueren we de resultaten en bekijken we samen wat de volgende keer beter kan.

Wat krijg je concreet van ons?

      • plan van aanpak
        Bij het begin van het project bespreken we samen de doelstelling, het doelpubliek en de timing van de nieuwsbrief. We stellen een planning op met de frequentie, de onderwerpen en de inhoud van je nieuwsbrieven. We bepalen ook concrete KPI’s (Key Performance Indicators) zoals aantal kliks, aantal conversies of omzet.
      • vlotte teksten voor je nieuwsbrief
        De teksten zijn goed afgestemd op je doelpubliek. We voorzien aanduidingen voor de lay-out, de CTA’s en de links.

Waarom kiezen voor Crosscast?
Simpel, bij ons krijg je:

  1. Full service
    CrossCast is een ‘one stop shop’ van expertise voor het dagelijkse beheer van online en offline communicatie. Je vindt bij ons alles wat je nodig hebt op het vlak van content productie, technische ondersteuning en online marketing. Bovendien kan je op ons rekenen als klankbord om je content productie scherp te stellen.
  1. Flexibiliteit
    We passen ons vlot aan je concrete behoeften aan. Korte of lange duur, ter plaatse of vanop afstand, één expert of een heel team. De expertise die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
  1. Snelheid
    CrossCast beschikt over een uitgebreid netwerk van ervaren freelancers. Zo bezorgen we je snel de juiste expertise - soms zelfs binnen de 24 uur. Zodat je meteen verder kan.

 

Ook een nieuwsbrief met maximale impact? CONTACTEER ONS!