Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

SEO-copywriting: scoren bij Google

Voor je je bezoekers kan overtuigen met je website, moeten ze die eerst vinden. En aangezien de meeste bezoekers via een zoekmachine op je website terechtkomen, is je positie in de zoekresultaten (SERP) daarbijerg belangrijk. 

Onze SEO-copywriters verbeteren die positie door je webteksten af te stemmen op hoe zoekmachines ze zien. En dat zonder dat je lezer daar iets van merkt.

Contacteer ons voor een offerte

Hoe pakken wij het aan?

Onze SEO-experten nemen je website onder de loep. Hoe scoort je site momenteel bij Google? Waar is nog verbetering mogelijk? We werken daarbij in 3 stappen:

  1. Zoekwoordonderzoek uitvoeren
  2. Geschikte zoekwoorden kiezen
  3. SEO-teksten schrijven

Stap 1: Zoekwoordonderzoek uitvoeren

Voor we je positie in de zoekresultaten (SERP) kunnen verbeteren, moeten we weten waar je doelpubliek precies naar op zoek is:

  • Op welke zoekwoorden wordt vaak gezocht?
  • Welke daarvan zijn relevant voor je website of je bedrijf?
  • Zijn er zoekwoorden waar je nog geen pagina voor hebt, maar waar je wel iets over te vertellen hebt?

Ook bekijken we hoe bezoekers momenteel op je website terechtkomen. Zijn de pagina’s waar ze terechtkomen wel afgestemd op het zoekgedrag van je bezoekers?  

Heb je zelf al een zoekwoordonderzoek uitgevoerd, dan baseren we ons op die resultaten.

Stap 2: Geschikte zoekwoorden kiezen

Uit de resultaten van het zoekwoordonderzoek selecteren we per paginaeen of meerdere zoekwoord(en)of zoekwoordgroep(en)om op te focussen. Die zullen de basis vormen van de tekst voor die pagina.

We kijken bij het kiezen van zoekwoorden niet alleen naar de zoekvolumes. Vaak heeft het bijvoorbeeld meer effectom in te zetten op enkele minder populaire maar meer specifieke zoekwoordengroep(en). Dat heeft 2 redenen:

  • Voor specifieke zoekwoordgroepen is er minder concurrentie. Het is dus makkelijker om je positie ervoor te verbeteren.
  • De ervaring leert ons dat ze ook beter converteren. Logisch eigenlijk, want wie zoekt op een specifieke zoekwoordengroep zoals ‘goedkope sportschoenen Antwerpen’, is meer klaar om te kopen dan iemand die zoekt op ‘schoenen’.

Stap 3: De tekst uitschrijven

We verwerken de geselecteerde zoekwoorden(groepen) op strategische plaatsen:

  • de titel (h1) en title tag
  • de subtitels (h2, h3)
  • de meta-description en URL
  • de linktekst
  • de alt-tekst voor je afbeeldingen

Naast de zoekwoorden zelf verwerken we ook synoniemen, afleidingen en andere verwante woorden. Dit omdat zoekmachines meer en meer rekening houden met de context van een zoekwoord.

Bij het schrijven van de tekst denken we natuurlijk ook aan de lezer. We verwerken de zoekwoorden op een natuurlijke manier die de lezer niet stoort. Het resultaat is vlotte, aangename copy die zoekmachines makkelijk kunnen vinden.

Wat krijg je concreet van ons?

  • plan van aanpak
    Bij het begin van het project bespreken we kort de doelstelling, het doelpubliek en de timing van het project.
  • lijst van relevante zoekwoorden
    Hebben we een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, dan bezorgen we je de resultaten daarvan. Deze lijst kan in de toekomst als vertrekpunt dienen voor nieuwe webpagina’s of voor je contentplan.
  • overtuigende webteksten
    De teksten zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines én voor je doelpubliek. De gebruikte zoekwoorden zijn aangeduid en we voorzien ook tekst voor de metadata, zoals de metadescription, URL en de alt-tekst voor afbeeldingen.

 

Waarom kiezen voor Crosscast?
Simpel, bij ons krijg je:

  1. Full service
    CrossCast is een ‘one stop shop’ van expertise voor het dagelijkse beheer van online en offline communicatie. Je vindt bij ons alles wat je nodig hebt op het vlak van content productie, technische ondersteuning en online marketing. Bovendien kan je op ons rekenen als klankbord om je content productie scherp te stellen.
  1. Flexibiliteit
    We passen ons vlot aan je concrete behoeften aan. Korte of lange duur, ter plaatse of vanop afstand, één expert of een heel team. De expertise die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
  1. Snelheid
    CrossCast beschikt over een uitgebreid netwerk van ervaren freelancers. Zo bezorgen we je snel de juiste expertise - soms zelfs binnen de 24 uur. Zodat je meteen verder kan.

 

Teksten geoptimaliseerd voor zoekmachines? CONTACTEER ONS!

Partena - SEO-traject

Partena is met een groeiend klantenbestand en een gunstig werkgeversimago een populaire onafhankelijke mutualiteit in België. Het ziekenfonds beheert heel wat verschillende websites en andere digitale kanalen. CrossCast hielp Partena om die kanalen te evalueren en te optimaliseren, zowel voor bezoekers als voor zoekmachines.

 

DELA - SEO-copy & webmaster

DELA is specialist op het vlak van uitvaartverzorging en -verzekering en helpt zijn klanten voor, tijdens en na de uitvaart van een dierbare. Ze rekenden op CrossCast voor de content van hun nieuwe website. We leverden SEO-copy, een verbeterde informatiearchitectuur en onze webmaster stond in voor de technische ondersteuning.