Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

E-mailmarketing expertise: een strategie uitdenken en implementeren

Een goede e-mail kan indrukwekkende resultaten opleveren. Tenminste als je het slim aanpakt. Je campagne moet immers goed afgestemd zijn op je doelpubliek en je doelstelling. Daarbij moet je rekening houden met heel wat verschillende factoren, zoals responsive design, de juiste tracking, segmentatie ...

Geen idee hoe je daaraan begint? Onze e-mail marketeers helpen je je idee uit te werken tot een concreet actieplan.  

Hoe pakken we het aan?

Om te scoren met een e-mailcampagne, heb je heel wat ingrediënten nodig: een mooie template, een responsive design, overtuigende copy, een gesegmenteerde contactenlijst … Maar bovenal heb je een goed  actieplan nodig. Welk doel wil je bereiken met je campagne? En hoe ga je dat bereiken?

Onze e-mail marketeers stellen een plan van aanpak op om een e-mailcampagne met effect uit te bouwen. Ook volgen ze de resultaten van de e-mail op de voet op en brengen uitgebreid verslag uit.

Onze ervaren e-mail marketeers werken volgens 3 stappen:

  1. De campagne uittekenen
  2. De campagne uitsturen
  3. Opvolgen en evalueren

Meer weten? Contacteer ons

Stap 1: De campagne uittekenen

Je plant binnenkort een evenement en wil dat aankondigen? Je wil trouwe klanten een exclusieve korting aanbieden? Je wil je lezers op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes?

Dat kan allemaal met een e-mailcampagne. Maar om je doel te bereiken, moet je je boodschap goed afstemmen op je lezers. Daarom beginnen onze e-marketeers met een kort zoekwoordenonderzoek en/of een klantenprofiel (bijvoorbeeld via Google Analytics).

Om je lezers gericht aan te spreken, maken onze e-mail marketeers gebruik van segmentatie. Dat houdt in dat we je contactenlijst opdelen op basis van relevante variabelen (regio, al klant/nog geen klant, functie, interesses …) en de inhoud van je e-mail daarop afstemmen.

Meer weten? In dit blogartikel leggen we uit hoe je segmentatie slim aanpakt.

Daarnaast leggen we de doelstelling van de campagne vast en koppelen die meteen aan concrete metrics (KPI’s). We bekijken hoe we die doelstelling het best kunnen bereiken en stemmen de campagne daarop af.

Stap 2: De campagne opstellen

We verzamelen alle ingrediënten voor je e-mailcampagne:

  • responsive design, aangepast aan verschillende e-mail clients en consistent met je andere online communicatie (website, social media, e-mail)
  • geavanceerde tracking, gelinkt aan de analytics van je website
  • een gesegmenteerde contactenlijst
  • een gepersonaliseerde onderwerpregel, aanspreektitel en inhoud van de e-mail, afgestemd op je doelgroep
  • een vlotte tekst die aanzet tot actie, met de juiste tone-of-voice
  • integratie met social media voor verhoogde visibiliteit

Onze e-mailcampagne managers zetten alles klaar in je e-mail tool. Voor we de campagne uitsturen, controleren we of alles juist verschijnt in verschillende browsers, e-mail clients …

Stap 3: Opvolgen en evalueren

Na de verzending volgen we de resultaten van de campagne op. Wie opent de mail en op welke CTA klikt hij door? We volgen de KPI’s op die we in de voorbereidingsfase besproken. We evalueren de resultaten en bekijken samen wat de volgende keer nog beter kan.

Hulp nodig bij andere aspecten van je e-mailcampagne? Reken ook op onze copywriters en e-mailcampagne managers:  

  • copywriting voor e-mail
    Onze copywriters leveren een vlotte, overtuigende tekst met prikkelende onderwerpregel en gepersonaliseerde aanspreektitel. Eventueel zorgen we ook voor een aangepaste template en passende beelden.
  • e-mailcampagne management
    We zetten je e-mail voor je klaar in de tool van je keuze (Campaign Monitor, MailChimp, Selligent ...). We zorgen voor een responsive design en geavanceerde tracking, indien mogelijk gelinkt aan de analytics van je website.

Wat krijg je concreet van ons?

  • plan van aanpak
    Bij de start van het project bespreken we samen de doelstelling, het doelpubliek, de timing en het budget van de campagne. We stellen een concreet plan van aanpak op om je doelstelling te bereiken.
  • volledig afgewerkte e-mailcampagne(s), klaar voor verzending
    We staan ook in voor segmentering, personalisering en automatisering van je e-mail.
  • overzichtelijk rapport van de resultaten
    We volgen je KPI’s op en evalueren de resultaten van de campagne. We trekken conclusies en geven concreet advies voor volgende e-mailcampagnes.

Waarom kiezen voor Crosscast?
Simpel, bij ons krijg je:

  1. Full service
    CrossCast is een ‘one stop shop’ van expertise voor het dagelijkse beheer van online en offline communicatie. Je vindt bij ons alles wat je nodig hebt op het vlak van content productie, technische ondersteuning en online marketing. Bovendien kan je op ons rekenen als klankbord om je content productie scherp te stellen.
  1. Flexibiliteit
    We passen ons vlot aan je concrete behoeften aan. Korte of lange duur, ter plaatse of vanop afstand, één expert of een heel team. De expertise die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
  1. Snelheid
    CrossCast beschikt over een uitgebreid netwerk van ervaren freelancers. Zo bezorgen we je snel de juiste expertise - soms zelfs binnen de 24 uur. Zodat je meteen verder kan.

HULP NODIG OM JE E-MAILCAMPAGNE UIT TE BOUWEN? CONTACTEER ONS!