Als freelancer aan de slag via CrossCast? Klik hier
Content Production
Technical Assistance
E-Marketing expertise

10 doelstellingen voor contentmarketing

"Content is king", "It's all about content", het zijn leuke one-liners maar we mogen niet vergeten dat content op zich ook 'maar' content is. Contentmarketing heeft enkel zin als de content in functie staat van de bedrijfsdoelstellingen.

Zulke doelstellingen formuleren is echter niet eenvoudig, laat staan ze te realiseren. Op Copyblogger.com vonden we 10 goede doelstellingen voor contentmarketing:

  1. Vertrouwen creëren. - Interessante en waardevolle content bewijst kennis van zaken en wekt vertrouwen op.
  2. Nieuwe prospecten aantrekken. - Goede content genereert links en verspreiding op sociale media zorgt voor interactie. Ontdek de behoeften van je doelgroep. - Door interactie met je doelpubliek leer je hun concrete problemen en behoeften kennen, zodat je oplossingen kan ontwikkelen om aan te bieden.
  3. Voordelen illustreren. - Presenteer welke concrete oplossing je organisatie biedt en vooral ook welke voordelen die biedt voor de klant.
  4. Bedenkingen counteren. - Klanten zijn vaak sceptisch en focussen op mogelijke problemen van samenwerking. Met de juiste cases kan die negatieve bedenkingen tegengaan.
  5. Gebruikerservaring creëren. - Een goed verhaal rond een product of dienst kan ervoor zorgen dat de klant je oplossing als het ware "beleeft".
  6. Strategisch partners aantrekken. - Goede content trekt de aandacht van collega's en creëert uitwisseling met andere specialisten. Dat versterkt de eigen kennis en kunde.
  7. Verhoogde loyaliteit. - Vaak zit het grootste groeipotentieel bij bestaande klanten. Consequent relevante informatie versterkt de band met je klanten.
  8. Nieuwe ideeën. - Je eigen contentkanalen zijn heel geschikt om feedback te genereren voor nieuwe business ideeën. Die proactieve zoektocht naar nieuwe oplossingen zorgt ook voor een positieve beeldvorming.
  9. Betere score zoekmachines. - Goede, relevante content verhoogt je score bij zoekmachines.

Bron: Copyblogger

more like this