Plus d'informations sur "Employer Branding Manager"

Voor een internationale marktleider in technische dienstverlening zijn wij op zoek naar een Employer Branding Manager. Je ondersteunt onze klant bij het in de markt zetten van de organisatie als een sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk. Je combineert strategisch inzicht met een operationele can-do mentaliteit. 

Jouw taken

  • Op basis van een employer brand framework dat je met een externe partner gaat onderzoeken en vorm geven, bouw je de employer brand awareness op.
  • EVP’s kennen voor jou geen geheimen, je bent in staat ze toe te passen op bestaande en nieuw te creëren Employer Branding tools en materiaal.
  • Je bepaalt de ideale candidate experience, gaat samen met Recruitment aan de slag om deze in het huidige proces te verbeteren en te personaliseren naar de huidige brand.
  • Je beheert de globale corporate communicatie-strategie met een lokale employer branding in België.
  • Je werkt in het B2B communicatie-team mee aan de realisatie van de globale doelstellingen.
  • Je implementeert het globale mediaplan en evalueert nieuwe voorstellen van de mediapartners en regie samen met recruitment.
  • Je zet ad hoc media-campagnes op en volgt ze op van A tot Z : van het schrijven van briefings, de coördinatie met de creatieve- en media-agentschappen tot het communiceren van de resultaten
  • Je coördineert de creatie van specifieke content en supports zoals video’s, banners, foto’s en artikels voor onze verschillende key jobprofielen.
  • Je onderhoudt en waakt over de branding van de verschillende job websites, jobboards en social mediaplatformen.
  • Je geeft ondersteuning waar nodig bij de jobdays, jobbeurzen en andere events.
  • Je levert goodies, standen, roll-ups, advertenties, logo’s aan gelinkt aan concrete acties zoals jobfairs.
  • Je helpt bij concrete vragen van HR en recruitment.
  • Je geeft ondersteuning aan het employer ambassador netwerk en in het bijzonder het activeren van de eigen medewerkers om mee te helpen de geschikte talenten te vinden
  • Je helpt mee de onboarding te realiseren van de nieuwe hires.
  • Je onderhoudt goede relaties met de recruitment ploeg en de externe partners en neemt deel aan wekelijkse status-meetings
  • Je waak over het globale mediabudget, de betaling van de leveranciers en geeft updates per kwartaal.

Wie zoeken we?

  • Je bezit minstens een bachelor diploma in Communicatie of Marketing.
  • Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands, Frans en Engels.
  • Je hebt een goede kennis van marketing en branding, en in het bijzonder digitale marketing. Employer Branding ervaring is een plus.
  • Je bent een goede planner en project manager.
  • Strategisch management schrikt je niet af maar je bent ook heel erg hands-on.
  • Je kan je snel inwerken.
  • Je kan planningen opmaken en volgt ze ook nauwgezet op.
  • Je bezit technische/zakelijke vaardigheden voor de Office 365 tools.
  • Je bent communicatief en resultaatgedreven.
Voir nos autres missions