De marketing- en communicatie experten uit de CrossCast talent pool doen er alles aan om de operationele marketinginspanningen en de ROI daarvan voor onze klanten naar een hoger niveau te tillen. We delen graag succesvolle samenwerkingen. In dit artikel zoomen we in op de vraag van Wisely. Dit bedrijf klopte bij CrossCast aan voor het uitwerken van een doeltreffende meetstrategie en -plan voor het efficiënt beheren en optimaliseren van campagnes voor de retailparken in zijn klantenportfolio.

Wie is Wisely?

Noem Wisely niet zomaar een communicatiebureau. Het bedrijf is gespecialiseerd in communicatie voor steden, pret- en retailparken en andere spelers in de commerciële, toeristische en residentiële sector. Wisely biedt daarnaast ook ondersteunende diensten zoals marketing, administratieve bijstand en meertalige helpdesk-support. 

De grootste troef van het Wisely-team? Buiten de lijnen denken om sterke communities uit te bouwen en te activeren. Dankzij krachtige campagnes en concepten is Wisely zo dé partner bij uitstek geworden voor zowel B2B- als B2C-omgevingen binnen de retail- en vrijetijdsindustrie.

Zoektocht naar een duurzame meetstrategie

Een van de retailparken in het portfolio van Wisely is The Leaf in Ternat. Het is voor die klant dat Wisely een meetstrategie en -plan wou opstellen om zo relevante data over het retailpark te verzamelen en analyseren.

Het meetplan wilde Wisely graag visualiseren in een intuïtief online dashboard voor The Leaf. Een bijkomend doel was om van dit dashboard een sjabloon te maken waar ook andere retailparken in de toekomst gebruik van kunnen maken.

Voor die opdracht klopte Wisely bij het team van CrossCast aan.

Onze aanpak

Om Wisely te ondersteunen bij deze opdracht selecteerden we uit onze Talent Pool experten met relevante ervaring in online analytics én affiniteit met de noden van deze organisatie. 

In onze aanpak stond co-creatie centraal. In drie workshops werkten we samen met het Wisely-team een solide meetstrategie en -plan uit. We stelden ook een passende datatool voor (Cyfe) en goten daar meteen het meetplan in.

Na de implementatie en enkele initiële testen begeleidden we Wisely om het dashboard toe te passen en de data te interpreteren. En ook na de lancering van het dashboard boden we hen de nodige gebruikersondersteuning en support om de data te finetunen.

Het resultaat? Een professioneel en toekomstgericht meetplan

De vlotte samenwerking leverde een professioneel online datadashboard op dat intuïtief en efficiënt ingezet kan worden, en dat zowel voor interne data-analyse als voor externe rapportage aan de klanten van Wisely.

Op die manier kan Wisely eenvoudig en snel data en resultaten van campagnes verzamelen en visualiseren. Dat is een enorme bron van tijdswinst voor het team. Bovendien helpt een overzichtelijke voorstelling van data om de juiste strategische beslissingen te maken. Een win-win voor elke partij!

Het CrossCast-team

Voor deze opdracht bestond het team van CrossCast uit en zeer ervaren performance marketeer en iemand uit het vaste team voor strategische begeleiding. 

Ben jij ook op zoek naar een freelance performance marketeer om jouw data-analyse naar een hoger niveau te tillen? CrossCast stelt met plezier een virtueel team samen met de juiste experten.