Meer informatie over "Copywriters vervolledigen een marketingteam"

Colruyt Group verenigt een grote familie van merken zoals Colruyt, Spar, BioPlanet, Collishop, Dreamland en Dreambaby. Elke retailer heeft zijn eigen marketingteam. Als dat nodig is, doet Colruyt Group Services een beroep op de freelancers uit de Talent Pool van CrossCast om de marketingsteams tijdelijk te versterken.

Flexibele versterking

30.000 medewerkers zijn actief bij de merken van Colruyt Group. Regelmatig schakelt de bedrijvengroep freelance marketingexperts in om een zieke collega te vervangen, een tijdelijke stijging van de werkdruk op te vangen of om nieuwe expertise in huis te halen.

"Dankzij CrossCast vinden we regelmatig freelance copywriters en seo-specialisten om onze teams te versterken", vertelt aankoper Glenn De Backer van Colruyt Group Services.

 

"Voor ons is het belangrijk dat het klikt tussen het team en de freelance medewerker. CrossCast begrijpt meteen wat we nodig hebben en zorgt voor de juiste match met het team."
Glenn De Backer, Colruyt Group Services

 

De juiste match

Colruyt Group heeft uiteenlopende winkels en webshops met elk een eigen productengamma en marketingteam. Daarom zoekt het bedrijf uiteenlopende profielen: "De ene keer zoeken we een copywriter gespecialiseerd in exotische recepten, de volgende keer iemand die kaas heeft gegeten van corporate marketing."

Daarvoor doet Colruyt graag een beroep op de Talent Pool van Crosscast: "Door onze jarenlange samenwerking begrijpt CrossCast snel wat we nodig hebben. Met een korte briefing over de inhoud van de functie, de start- en einddatum en de gewenste ervaring gaat CrossCast op zoek naar de juiste match."

Duurzame relatie

Belangrijk daarbij is dat het klikt tussen het team en de freelance medewerker: "Alle bedrijven binnen de Colruyt Group delen dezelfde missie. We verwachten van tijdelijke medewerkers dat ze zich kunnen vinden in onze bedrijfscultuur. Gelukkig houdt CrossCast daarmee rekening en daardoor zorgen ze voor een goede match. We kunnen ook rekenen op een snelle bijsturing en alternatieven als het niet klikt."

Dat is belangrijk, want ook met freelancers bouwt het bedrijf het liefst een duurzame langetermijnsrelatie op: "Duurzaamheid is een van onze kernwaarden. Doordat we meestal werken met langdurige opdrachten van 6 maanden of meer, maken freelance copywriters een volwaardig deel uit van het marketingteam."

Kom je ook handen tekort? Reken op een CrossCast-copywriter.