Barco
Engelstalige copywriters vertellen het wereldwijde Barco-verhaal
De Belgische technologiegroep Barco heeft zijn hoofdzetel in Kortrijk, maar is actief in meer dan 90 landen. In hun marketingverhaal speelt content een belangrijke rol. Daarom doet Barco regelmatig een beroep op de Engelstalige copywriters uit de Talent Pool van CrossCast.
Content is erg belangrijk voor het marketingteam van Barco. "De meeste bezoekers op onze website komen via Google. Doordat we investeren in sterke content, heeft onze website een goede autoriteit opgebouwd", vertelt Brand & Communication Manager Hanne Page.
"Die content wordt dagelijks gemaakt door een inhouse team van 4 copywriters en 2 grafisch designers. Zij vertellen het globale Barco-verhaal, onderhouden de website, schrijven blogposts en diepgaande thought leadership artikels waarmee we onze expertise in de kijker kunnen zetten.”
Copy requests uit de hele wereld
Omdat Barco een wereldspeler is, staan er 5 regionale marketing teams in voor de field marketing. "Dat zijn kleinere teams in Amerika en Azië. Ze maken niet dagelijks content, maar hebben wel regelmatig een copywriter nodig, voor een customer story, een persbericht na een belangrijke deal of om nieuws over belangrijke projecten en events te publiceren."
Als een regionaal team een copy request uitstuurt naar het marketing team in Kortrijk, dan schakelt Barco vaak een van de freelance copywriters uit de Talent Pool van CrossCast in: "We hebben de afgelopen jaren een goede relatie opgebouwd met CrossCast. Ze kennen onze tone of voice en weten welke copywriter het beste past bij een bepaalde opdracht."
Kwaliteit tegen een krappe deadline
"Onze regionale teams zijn tevreden over de kwaliteit van de Engelstalige copy. Bovendien kunnen we dankzij onze samenwerking met CrossCast altijd snel reageren op een nieuwe aanvraag", vertelt Hanne.
Belangrijk, want de hoeveelheid aanvragen is onvoorspelbaar. "Als er een deal gemaakt wordt, dan moet dat nieuws meteen geschreven worden. Ook met een krappe deadline vindt CrossCast de juiste copywriter voor de opdracht."
De geschikte freelancer voor elke opdracht
Hanne is ook onder de indruk van de flexibiliteit en de creativiteit waarmee CrossCast de geschikte freelancer voorstelt voor elke opdracht: "Voor een customer story in de VS deed CrossCast een beroep op een native Engelstalige copywriter die op dat moment zelf in Amerika woonde. Dat is handig, omdat de tijdsverschillen dan geen probleem vormen om snel resultaat te boeken."
Vorig jaar maakte Barco een analyse-oefening waarbij ze de agentschappen, waarop ze een beroep deden voor freelance versterking, met elkaar vergeleken. "CrossCast kwam als beste uit onze prijs-kwaliteitsvergelijking", vertelt Hanne. “Sindsdien is CrossCast de preferred party als we een freelance copywriter nodig hebben binnen de marketing afdeling.”
Ook op zoek naar een copywriter die in de taal van jouw klanten schrijft? CrossCast vindt de geknipte freelancer voor jouw opdracht.