AG Insurance staat met meer dan 190 jaar ervaring en expertise ijzersterk in de Belgische verzekeringssector. De merkbelofte? ‘Supporters van jouw leven’.

AG Insurance blaast die leven in door een duidelijke visie over verzekeringen en het engagement van de talloze medewerkers en partners. En als hoofdpartner van de Memorial Van Damme, de grootste atletiekmeeting van het land.

Doelstelling

Een partner van ons zocht een Nederlandstalige community manager voor haar klant AG Insurance om het interne team te ondersteunen in de periode rond de Memorial Van Damme.

‘Supporters van jouw leven’ moest vooral via de Facebook-pagina over de Memorial een concrete en breed gekende merkbelofte worden.

Uitdaging - opbouw naar de climax

De grootste uitdaging was de opbouw van de communicatie via de Facebook-pagina. Vanaf vier weken voor de Memorial Van Damme moest die stap voor stap naar de climax leiden.

Tijdens het evenement zelf wilde AG Insurance het maximum halen uit de social media.

Onze aanpak

We selecteerden een Nederlandstalige community manager die het interne event- en sponsoringsteam tweeënhalve dag tot vijf dagen per week versterkte in de aanloop naar de Memorial.

Dankzij haar ervaring werkte ze zich snel in en bracht ze frisse ideeën aan. Ze stelde de contentplanning op en garandeerde dat de Facebook-conversatie op elk moment gaande bleef.

De Facebook-pagina kreeg een enorme uitstraling en maximaal bereik (bijna 10.000 volgers!). Tijdens de Memorial Van Damme volgden de fans het event live mee, via Facebook en videostreaming.

Het resultaat

Onze community manager verhoogde samen met het interne team het bereik van de Facebook-pagina. Ze zorgde ervoor dat de merkbelofte ging leven dankzij de nodige interactie op social media.

Ook werkte ze richtlijnen uit om de social media van AG Insurance in de toekomst optimaler te laten renderen.

Zoek je een community manager voor je dagelijkse beheer van social media, of voor een specifieke gelegenheid? CrossCast matcht de juiste expert met jouw project en team.