Meer informatie over "Freelance event manager organiseert Vivium Digital Awards"

De freelance marketing- en communicatie-experten uit de CrossCast Talent Pool doen er alles aan om de projecten van onze klanten naar een hoger niveau te tillen. In dit artikel zoomen we in op de vraag van Vivium. Dit op-en-top Belgisch bedrijf klopte bij ons aan om het ondertussen legendarische Vivium Digital Awards-evenement vorm te geven en uit te werken. Hoe de samenwerking tussen onze freelance event manager en Vivium verliep, lees je hier.

 

Wie is Vivium?

Vivium is een Belgische verzekeraar die deel uitmaakt van de P&V Verzekeringsgroep. De maatschappij werkt samen met meer dan duizend onafhankelijke verzekeringsmakelaars over het hele land. Zo zorgt Vivium ervoor dat iedereen toegang heeft tot het juiste advies en de meest passende bescherming op maat.

 

Awardshow met hoge ambities

Vivium wilde een platform creëren dat makelaars helpt om te digitaliseren. En zo werden de Vivium Digital Awards geboren. Tijdens dit jaarlijks evenement ontdekken makelaars de beste digitale tools op de markt. Het concept bleek vanaf het begin een schot in de roos. Voor de coördinatie en uitwerking van het ambitieuze event schakelde Vivium de hulp van CrossCast in.

Verzekeraar Vivium is ervan overtuigd dat makelaars – ook in deze digitale tijden – de belangrijkste motor van de verzekeringswereld zijn. Om hen wegwijs te maken in de digitale oplossingen op het vlak van klantentevredenheid en kantoorefficiëntie organiseerde Vivium in 2019 voor het eerst de Vivium Digital Awards. Na de geslaagde eerste editie volgden er nog twee, waaronder een virtueel concept tijdens de pandemie. 

Nu dit jaar de vierde editie in de startblokken staat, is het tijd om even terug te blikken op hoe dit succesvolle evenement al die jaren geleden tot stand kwam. 

 

Onze aanpak

De ambitie was hoog van bij de start. Daarom schakelde Vivium meteen de expertise van CrossCast in. “Vivium contacteerde ons voor de volledige coördinatie en uitwerking van een groot en nieuw event in sector. Een vraag waar we graag op in gingen”, vertelt talent matchmaker Remi.

“We selecteerden een freelance event manager die de coördinatie ervan in goede banen leidde. Waar nodig deed zij een beroep op aanvullende expertise van de juiste freelancers uit onze Talent Pool (strategen, copywriters, videospecialisten, performance marketeers, social media advertising specialisten en meer). Toen we op volle kracht draaiden, waren we bijna een volwaardig evenementenbureau.”

Digitaal CrossCast team

Freelance event- en projectmanager Lien was hiermee niet aan haar proefstuk toe: “Ik had net een CrossCast-project afgerond bij de P&V Group toen ik voor deze nieuwe opdracht werd gevraagd. De combinatie van event- en projectmanagement sprak me meteen aan.”

Lien wist van bij de start dat het een groot, ambitieus evenement zou worden: “De kern van mijn job als event manager is ervoor zorgen dat iedereen doet wat hij moet doen, op het moment dat hij het moet doen, en dat het resultaat bij de juiste mensen terechtkomt. Tijdens het project werkte ik daarvoor samen met 20 interne medewerkers van Vivium en met ongeveer evenveel freelancers uit de Talent Pool.”

Nood aan dit nieuwe initiatief

“Om zo’n groot project tot een goed einde te brengen, heb ik het opgedeeld in verschillende blokken, bijvoorbeeld het indienen van digitale oplossingen. Vervolgens ging ik op zoek naar wat er nodig is om dat te bereiken en wie daarbij kon helpen.”

In het voorjaar van 2019 konden insurtech-bedrijven hun digitale tools voor makelaars indienen. “Het gaf een enorme boost toen we ontdekten hoeveel voorstellen er binnenkwamen. Veel meer dan we hadden verwacht. Bovendien waren alle juryleden onder de indruk van de kwaliteit.”

Ook de inschrijvingen voor het slotevenement op 15 oktober liepen vlot, vertelt Lien: “Voordat we de eerste oproep tot inschrijven hadden gelanceerd, hadden al meer dan 200 makelaars zich ingeschreven. Toen wisten we zeker dat er behoefte was aan dit initiatief.”

 

Het resultaat: een razend succesvolle awardshow

De eerste Vivium Digital Awards werden feestelijk uitgereikt in Dockx Dome in Brussel, in 2020 volgde een volledige online-editie en in 2021 kozen we voor een editie op de Heizel. We hadden namelijk een grotere zaal nodig gezien het grote succes. 

“Het is duidelijk dat makelaars de digitale weg hebben ingeslagen. Met de Vivium Digital Awards willen we hen daarbij ondersteunen”, zegt Hilde Vernaillen, CEO van P&V Group. “We hebben een platform gemaakt waar makelaars oplossingen vinden om hun klanten beter te dienen dankzij digitalisering.”

“Aan de hoge opkomst en reacties van makelaars hebben we gemerkt dat ze digitale oplossingen zoeken om hun klant beter te ondersteunen. Tegelijkertijd hebben verzekeringsmakelaars zovéél werk. Er staan altijd 3 miljoen to do’s op hun agenda die dringender zijn, waardoor er geen tijd overblijft om uit te zoeken welke digitale oplossingen het beste bij hen passen. Tijdens de awardshow kregen ze die oplossingen gewoon aangeboden”, verklaart Lien het succes van het evenement.

 

In 2023 groeien we verder ...

Het ambitieuze evenement heeft iets veranderd in hoe makelaars erover denken. “Veel makelaars beseffen dat het belangrijk is om een stap te zetten. Precies daarop zullen we ons focussen tijdens de volgende edities van de Vivium Digital Awards”, licht Lien alvast een tipje van de sluier op. “In 2023 gaan we bovendien voor een volledig nieuw concept, dat verder bouwt op het oorspronkelijke idee, maar nog meer aansluit bij de noden van de Belgische verzekeringsmakelaar van vandaag.” 

 

Is jouw onderneming ook op zoek naar een straffe project- of eventmanager? CrossCast stelt graag het perfecte team samen uit onze Talent Pool.