Octavio
Nieuwe merkidentiteit door een virtueel team
Octavio, dat zijn 8 onafhankelijke vermogensbegeleiders met elk hun eigen expertise die klanten persoonlijk begeleiden bij de analyse, opbouw en controle van hun vermogen.
Doelstelling
Octavio had enkel een naam, een logo en een eenvoudige pdf die gebruikt werd als website toen het bedrijf aanklopte bij CrossCast. Ze vroegen onze hulp bij het uitwerken van een herkenbare merkidentiteit en communicatiestrategie met impact was wenselijk.
Een specifieke uitdaging bij Octavio was hun positionering. Hoe zich onderscheiden van een klassieke financierder? Welke positie innemen in de markt? Hoe in een traditionele sector toch een atypisch imago uitstralen dat de doelgroepen aanspreekt?
Aanpak
Het startschot was een intensieve workshop met alle vennoten waarin Octavio’s marktpositie, verhaal en identiteit werden scherpgesteld.
Al snel werd duidelijk dat hun erg persoonlijke aanpak een belangrijke troef was. Die troef gebruikten we als vertrekpunt voor de ontwikkeling van een communicatiestrategie.
Eens de strategie op punt stond, was het tijd voor de uitvoering. Hiervoor stelde CrossCast, in samenwerking met Jan Verhelst van Lobkey Monster, een virtueel team samen met een copywriter, grafisch ontwerper, fotograaf en webdesigner.
Door de goede samenwerking en aansturing opereerden ze net als een intern communicatiedepartement.
Resultaat
Een frisse en duidelijke website waarin zowel de klant als de partners van Octavio zich in herkennen. De vele foto’s benadrukken hun persoonlijke aanpak en geven letterlijk een gezicht aan het merk Octavio.
Na de website zijn de nieuwsbrief, een brochure en de aanpak van hun evenementen ook nog aan de beurt.
Ben jij ook op zoek naar een (nieuwe) identiteit voor jouw merk of bedrijf? CrossCast stelt graag een virtueel team samen met de juiste experten.