Meer informatie over "Virtual agency schrijft het marketingverhaal van tech startup"

VaultSpeed is een tool waardoor bedrijven sneller en gemakkelijker data, die ze dagelijks verzamelen, kunnen structureren. Daardoor wordt het mogelijk om verbanden te ontdekken, trends vast te stellen en patronen in bedrijfsvoering bloot te leggen.

Complexe opdracht

VaultSpeed is een SAAS-oplossing voor datawarehouse-automatisering uitgetekendi en gebouwd door een team van experts.

“We zitten in een complexe business en zochten een marketingteam dat de vertaalslag kon maken van ons technische jargon naar een verhaal dat begrijpelijk is voor investeerders", legt CSO Piet De Windt uit.

Met dat doel voor ogen stelde CrossCast een virtueel agency samen met freelance talenten uit de CrossCast Talent Pool.

  • Het team startte met een branding oefening en bedacht de naam VaultSpeed.
  • Vervolgens tekende de marketing strateeg de merkarchitectuur uit.

Andere freelancers

  • ontwierpen het logo
  • bouwden een website
  • schreven de Engelstalige copy
  • maakten een animatiefilm die de werking van VaultSpeed uitlegt in 1 minuut

Strakke deadline

"Het eerste marketing agency waarmee we samenwerkten, had de complexe context onderschat waarin wij werken. Ik merkte dat ze niet de capaciteit in huis hadden om met ons mee na te denken en om de vertaalslag te maken van ons jargon naar de taal van investeerders en hoger management."

Pas enkele weken voor de lancering kwam Piet in contact met CrossCast: "Dat zat meteen goed. Al tijdens het eerste gesprek had ik er vertrouwen. We kregen het strategisch advies dat we nodig hadden. Bovendien zorgde CrossCast er ook voor dat alles op tijd afgewerkt was. Zo konden we VaultSpeed voorstellen aan investeerders op een belangrijke conferentie in ons vakgebied."

Internationale lancering

VaultSpeed maakt het mogelijk om patronen te ontdekken in bedrijfsvoering door ongestructureerde data uit verschillende bronnen automatisch te analyseren.

"De ontwikkeling van deze tool zorgt ervoor dat we een andere relatie krijgen met onze klanten. Ons moederbedrijf The Agile Information Factory (TAIF) is een implementatiebedrijf dat dicht bij de klant staat. We werken daarbij vanuit vertrouwen: we kennen onze klanten goed, waardoor zij ons advies opvolgen."

"Met VaultSpeed hebben we een tool gebouwd die we verkopen aan bedrijven wereldwijd. Onze toekomstige klanten kennen ons vooraf niet, waardoor de afstand groter wordt. Het is dus essentieel dat we online meteen duidelijk maken wat de voordelen zijn van VaultSpeed en waarom we relevant zijn voor een klant."

Het resultaat

Het virtueel team van CrossCast nam deze briefing mee in de strategische denkoefening én in de uitvoering ervan. Het resultaat was een merkstrategie, een zoekmachinevriendelijke en gebruiksvriendelijke website en een demofilm die potentiële klanten laat kennismaken met VaultSpeed.

"Aan de reacties die we krijgen, merk ik dat het virtuele team van CrossCast een overtuigende manier gevonden heeft om ons verhaal te vertellen."

 

Graag advies over je huidige marketingstrategie? Op zoek naar een team van experten dat jouw communicatie onder handen neemt? CrossCast stelt graag een virtueel team aan jou voor.