Meer informatie over "Digital Campaign Manager"

Wie zoeken we?

Je bent een expert op vlak van online marketing. Je weet online advertising campagnes op te zetten om de business doelstellingen van de klant zo goed mogelijk na te streven.

  • Je beheert de digitale campagnes voor een toegewezen portefeuille van klanten
  • Je zorgt voor de goede uitvoering van processen en uitstekende dienstverlening.
  • Je gaat actief in dialoog met de digitaal adviseur, de field-sales, de externe en interne klanten en collega’s.
  • Je volgt jouw klanten op, optimaliseert de campagnes en rapporteert resultaten. 
  • Je bespreekt de resultaten op bepaalde tijdstippen met grote klanten en dit zowel telefonisch, via video of face-to-face bij de klant of op kantoor.
  • Je werkt nauw samen met jouw collega’s om tot betere resultaten te komen, zowel voor de campagnes van de klanten als de werking van het bedrijf waarvoor je zal werken.
  • Je deelt kennis met collega’s door middel van coaching en tijdens academies.
  • Je gaat op zoek naar oplossingen voor de uitdagingen van de klant in overleg met je verantwoordelijke.

Jouw kennis 

  • Doorgedreven kennis van online adverteren via (vooral) Google Ads en Facebook
  • Andere online platformen (MailChimp, LinkedIn, Pinterest, …) zijn een plus
  • Kennis van Google Analytics en Google Tagmanager is een must.
  • Mee zijn met de laatste trends in verband met online marketing.
  • Kennis van Excel (ikv analyseren resultaten) en Office producten (Outlook, PPT) of cloud toepassingen met dezelfde resultaten
  • Op de hoogte zijn of interesse hebben in de uitdagingen van de lokale handelaar (KMO).
  • Ervaring met het opzetten van e-commerce Google Ads campagnes is een plus.
  • Ervaring met content marketing is een plus.
  • Ervaring met het beheren van websites (WP of andere) is een plus.
  • Kennis van externe tools om conversie en campagne management te optimaliseren is een plus.

Jouw competenties

  • Klantgerichtheid (i.k.v. actief contact zoeken met klanten en de relatie uitbouwen)
  • Resultaatgericht (i..k.v. het toewerken naar resultaten en deadlines) 
  • Nauwgezet (i.k.v. het opvolgen van de vastgelegde processen en afgesproken service)
  • Analytisch (i.k.v. de analyse van campagne resultaten en het voorstellen van verbeteringen)
  • Samenwerken (i.k.v. intense samenwerking met de commerciële afdelingen)
  • Praktisch ingesteldheid (i.k.v. durven prioriteiten stellen binnen een dynamische omgeving)

Jouw vaardigheden

  • Bouwen van kwaliteitsvolle, doelgerichte digitale marketing campagnes
  • Behalen van de vooropgestelde SLA’s & KPI’s
  • Doeltreffende, positieve communicatie naar alle klanten (extern en intern).
  • Actieve bijdrage aan verbetering van processen en kennis binnen het bedrijf

Praktisch:

  • Start zo snel mogelijk
  • 3 maanden (verlengbaar tot 6 maanden en meer)
  • Fulltime of 4/5e
  • Remote, na corona min. 3 d. per week op kantoor in Kortrijk
Bekijk onze andere opdrachten