Social Media Manager Gent-Brussel
De vraag naar Social Media Manager stijgt! Ieder bedrijf is op zoek om zijn onderneming in de kijker te zetten. Ieder teambuilding, meeting, lancering nieuw product moet op social media komen.
Wat kan jij?
- Focus op zakelijke en merkcontent voor de bedrijfspagina's
- Plan, creëer en lever professionele en boeiende sociale content (post, afbeeldingen, video, reels...) met een focus op Instagram, Facebook en Twitter. Je werkt samen met bureaus om content assets te ontwikkelen of creëert zelf intern goedkope assets.
- Ondersteunen en uitvoeren van de social media strategie, in lijn met de doelstellingen en data inzichten.
- Identificeer en reageer tijdig op tactische kansen.
- Samenwerken met interne en externe stakeholders om impactvolle content te definiëren en te ontwikkelen en te zorgen voor coherentie op alle touchpoints.
- Creëer en/of adviseer over nieuwe manieren om berichten te verspreiden via sociale media.
- Blijf op de hoogte van sociale mediatrends en doe aanbevelingen om de betrokkenheid van het publiek te vergroten.
- Waar nodig het inbound social media (klantenservice) team ondersteunen met community management expertise.
- Monitor en analyseer het sentiment op onze platforms
- Rapportage opstellen over alle geproduceerde content om content te optimaliseren (voortdurend leren).
Wie ben jij?
- Je bent een ervaren social media professional, werkzaam bij een bureau of in-house.
- Je hebt ervaring in het beheren van sociale pagina's voor merken en het leveren van een contentkalender en assets op basis van een contentstrategie. Je bent op de hoogte van de laatste social media trends.
- Je hebt een zeer goede werkkennis van platformen als Instagram en Twitter en bent je bewust van de mogelijkheden in TikTok.
- Je hebt een creatief oog en bent gepassioneerd over het creëren van boeiende merkcontent.
- Je bent in staat om de standpunten van ons bedrijf creatief te verwoorden.
- Je hebt een praktische kennis van de Adobe Creative Suite en kunt eenvoudige contentcreatie zelf verzorgen zonder het bureau in te schakelen. Je bent ook in staat om onze sociale pagina's voortdurend te stimuleren om te innoveren met content door middel van geweldige creatieve ideeën.
- Je hebt sterke copywriting- en redactievaardigheden in het Frans of het Nederlands en een goede beheersing van de andere landstaal en het Engels.
- Je bent een hands-on proactief persoon en je drijft positieve energie. Je bent een teamspeler, met het vermogen om bruggen te bouwen tussen teams en buy-in en consensus te creëren over sociale inhoud.
- Je hebt ervaring met analytics software en metrics om de social media equity aan te sturen.
- Ervaring met crisismanagement is een pluspunt. Ervaring met agile werken en het gebruik van samenwerkingstools (Wrike) is een absoluut pluspunt.
Interesse in deze opdracht? Neem dan nu contact met ons op.