Als trade marketing coördinator fungeer je als rechterhand van de marketing manager. Je bent organisatorisch zeer sterk, handelt steeds vanuit een helikopterview en bent uitermate klantgericht. Je werktempo ligt hoog, strakke deadlines schrikken je niet af en je houdt ervan om zelf je handen uit de mouwen te steken om je zaken geregeld te krijgen. Iets voor jou? Lees snel verder.

Verantwoordelijkheden

Je coördineert alle offline communicatie én detecteert ook zelf nieuwe noden. Dit doe je op basis van concurrentieanalyse, input van collega's en door voorstellen ter optimalisatie uit te werken. 

 Beurzen

  • Wat (digitale) beurzen betreft ga jij zelf per markt kijken wat de relevante beurzen zijn, wat deelnemingsvoorwaarden zijn,,… en kom je proactief met suggesties die de marketing manager evalueert en afstemt met sales. 
  • In overleg met de marketing manager stem je af rond standconcept en overleg je met het design team indien nieuwe productie nodig is.
  • Je stemt af met de standenbouwer rond concept en prijs 
  • Wordt de stand gedeeld met andere productgroepen, dan stem jij af wie de lead neemt en wie wat doet.
  • Je stemt af met sales m.b.t. de concrete product invulling en het concept  
  • Je overleg met de marketing assistent rond grafische elementen (headerbords, visuals, folders,…)
  • Je stemt af met de staalkamer over verzamelen staal materiaal en vastleggen transport 
  • Je verzorgt de coördinatie ter plaatse (binnen Europa) 
  • Je regelt de afbraak en retour

PR en events

Je komt zelf proactief met voorstellen voor keuze van titels en onderwerpen waarover er moet gecommuniceerd worden. Je bent in staat om zelfstandig een PR plan op te maken dat in lijn ligt met het afgesproken budget en de algemene marketingstrategie. 

  • Je communiceert op een vlotte manier met externe partners in Frankrijk en Duitsland en geeft input omtrent nieuwe ontwikkelingen i.f.v. persboodschappen
  • Je houdt timings in de gaten en zorgt ervoor dat persboodschappen tijdig worden uitgestuurd
  • Je werkt samen in team voor het organiseren van gemeenschappelijke events tussen de verschillende business units 

Offline communicatie

  • Je bent verantwoordelijk voor alle fysieke brochures, leaflets, pancartes,… die de klant ontwikkelt, zowel voor eigen brand als voor klanten. Jouw rol hierin is het in vraag stellen van de noden van sales (afwegen of iets wel of niet noodzakelijk is) en het zelf initiëren van nieuwe projecten. De marketing assistent zorgt voor de uitvoering. 
  • Je stemt af met leveranciers bij de opstart van nieuwe projecten (i.o.m. de marketing manager) zoals displays en staalboeken. Je vraagt hierbij offertes en timings op. 
  • Je stemt af met sales en staalkamer omtrent gewenste aantallen, noodzakelijk staalvolume,…
  • Je overlet met de marketing assistent rond grafische invulling (o.a. aankleding van de displays)

Profiel

  • Je hebt een Bachelor of Master diploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Je hebt minimum 5 jaar ervaring in een marketing of communicatie functie. 
  • Je bent zeer communicatief en je vindt het fijn om met verschillende stakeholders (zowel intern als extern)  af te stemmen over jouw projecten. 
  • Je enthousiasme en bevlogenheid werkt motiverend voor anderen 
  • Je blinkt uit in organisatie en werkt zeer gestructureerd
  • Je handelt proactief en komt zelf met concrete oplossingen 
  • Je hebt affiniteit met de sector
  • Je voert vlot een conversatie in het Nederlands, Engels en Frans. Kennis van het Duits is een plus.
  • Jouw “can-do” mentaliteit en no-nonsense stijl maken dat je jouw zaken op een snelle en efficiënte manier geregeld krijgt. 

Praktisch

Regime: 3 dagen per week
Locatie: 1 dag per week regio Waregem, rest thuiswerk
Start: 15 februari
Loopperiode: 3 maanden

 

Bekijk onze andere opdrachten