Wat doet een performance marketeer?

Een performance marketeer optimaliseert de prestaties van al je digitale kanalen met CRO als het ultieme doel. Hij optimaliseert content en campagnes zodat je organisatie beter scoort in zoekmachines en op social media- platformen. Daarbij focust hij zowel op organisch als op betalend bereik.
Ontdek onze performance marketeers

Enkele voorbeelden van acties die een performance marketeer zoal uitvoert:

  • Hij optimaliseert je content en zorgt ervoor dat die opgepikt wordt door zoekmachines.
  • Hij zet betalende online campagnes op in Google Ads of op social media-platformen, afhankelijk van waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Hij zet A/B-tests op met kleine advertentiebudgetten om te achterhalen wat werkt bij je doelgroep(en) en wat niet. Op basis van de resultaten voert hij slecht scorende campagnes af en verhoogt hij het advertentiebudget van campagnes met een goed resultaat.
  • Hij bedenkt proactief nieuwe ideeën voor content en campagnes in functie van optimale ROI.

Meer weten over de vaardigheden en tools waarmee een performance marketeer het verschil maakt?