Meer informatie over "Virtual Event Marketing Pack"

De huidige corona crisis dwingt bedrijven om hun evenementen virtueel te organiseren. Voor heel wat bedrijven is dat onbekend terrein en dat leidt tot uitstelgedrag. Evenementen worden massaal geannuleerd of verplaatst naar het voorjaar van 2021. Bedrijven die er zich toch aan wagen, kiezen voor gekende oplossingen die ze gemakkelijk zelf kunnen implementeren, zoals webinars.

Een webinar is geen virtueel evenement

Online events zijn nog te vaak een ‘plan B’ of ‘copy-paste oefening van fysieke events' wat snel leidt tot online event moeheid. Vaak ontbreekt het aan aantrekkelijke vormen van beleving, interactiviteit en connectie. Op die manier kan je ook een onderscheid maken tussen de ondertussen klassieke webinars en virtuele events waar je o.a. real-time netwerkmogelijkheden en sociale media kan integreren.

Ben je ook op zoek meerwaarde? 

Virtuele events zullen de komende maanden het nieuwe normaal worden. Daarna worden ze ongetwijfeld een essentieel onderdeel van elke marketing- en communicatiestrategie. Maar hoe maak je er een interactief succesverhaal van? 

"De gouden regel: events are all about experience!"

Een event is pas geslaagd als er een duidelijke meerwaarde is voor de deelnemers en de organisatoren. Daarin verschillen virtuele events niet van fysieke events. Op welke manier kan je dat bereiken voor deelnemers? Zorg voor dynamiek, beleving, interactie en relevante digitale content. Als organisator creëer je meerwaarde als je van bij aanvang een duidelijk beeld hebt van waarom je het event organiseert en wat je er wil uithalen voor jouw organisatie.

Kies voor een professionele en geïntegreerde virtuele eventmarketing aanpak 

Er zijn momenteel heel wat spelers actief op de online event markt. Webinars, video streaming en virtual event platformen,.. Bedrijven zien vaak door het bos de bomen niet meer. 

Met haar geïntegreerde virtuele event marketingaanpak wil Crosscast organisatoren écht ontzorgen. Hoe? Door al haar expertise op het vlak van virtual event marketing samen te brengen in één oplossing waar je echt mee geholpen bentOnze oplossing bestaat uit 4 key ingredients:

  1. Bepalen van de juiste strategie (doelstellingen, boodschap, doelgroepen)
  2. Praktische organisatie (user experience, interactie, relevante content)
  3. Keuze virtual platform (communicatie stroomlijnen, plug-in juiste platform)
  4. Evaluatie (analyse, bijsturing, suggesties)

Contacteer onze collega Remi of maak hieronder je keuze