Wat doet een content marketeer?

Een content marketeer is niet alleen verantwoordelijk voor de creatie van content. Hij zorgt er ook voor dat de content op het juiste moment op de juiste kanalen terechtkomt en zo vindbaar is voor de juiste doelgroep(en).
Ontdek onze content marketeers

Content marketeers houden zich over het algemeen bezig met de volgende zaken:

  • Het uitwerken van de contentstrategie en het opmaken van de contentkalender.
  • Het bedenken van onderwerpen, formats en invalshoeken om content te brengen.
  • Het schrijven van short en long copy voor alle on- en offline kanalen.
  • Het produceren of laten produceren van beelden, video’s en ander grafisch materiaal.
  • Het verspreiden van de content op alle interne en externe kanalen.
  • Analyseren van de content en rapporteren over de performance om de strategie bij te sturen waar nodig.

Afhankelijk van de grootte van de organisatie en/of de marketingafdeling neemt de content marketeer al die zaken zelf op of besteedt hij bepaalde taken uit aan een copywriter, graphic designer, video marketeer, marketing agency, ...

Meer weten over de vaardigheden en tools waarmee een content marketeer het verschil maakt?