Meer informatie over "Copywriter"

Geen bedrijf kan tegenwoordig nog zonder website. Een website die opvalt in de massa en bezoekers overtuigt van je boodschap. Dat lukt alleen met de juiste webteksten. De freelance copywriters van CrossCast schrijven teksten die jouw lezers aanspreken en tot actie aanzetten.

Freelance copywriter inschakelen in jouw bedrijf?

Tijdens een kort overleg bespreken we welke webcopy je nodig hebt:

  • Wil je je bestaande website uitbreiden met nieuwe pagina’s?
  • Wil je bestaande webteksten laten herschrijven?
  • Heb je webteksten nodig voor een volledig nieuwe website?

Contacteer ons voor een offerte >

Na dat overleg maken we een plan van aanpak. We bekijken samen de structuur van je website en leggen vast wat precies op welke pagina moet terechtkomen. Vervolgens gaat onze freelance copywriter voor jou aan de slag.

Hoe werken onze freelance copywriters?

Stap 1: informatie verzamelen

Goede copy begint bij het verzamelen van de juiste informatie. Zo willen we eerst en vooral weten wat je met je website wil bereiken Je hebt natuurlijk meerdere doelstellingen op je site (meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief én meer likes op je Facebook-pagina), maar de aandacht van je lezer is erg beperkt. Daarom focussen we per pagina op één hoofddoel.

Daarnaast willen we meer weten over je doelpubliek. Waar is je gemiddelde bezoeker naar op zoek? Om daar meer inzicht in te krijgen, doen we een kort zoekwoordenonderzoek en stellen we een  klantenprofiel op. Dat kan bijvoorbeeld met Google Analytics.

Op basis van die informatie verplaatst de copywriter zich in het standpunt van je lezer. We kiezen voor een aangepaste schrijfstijl en benadrukken die elementen die voor hem of haar interessant zijn.

Verder verzamelt de copywriter ook meer informatie over je organisatie:

  • Welk voordeel levert je product of je dienst op voor je doelpubliek?
  • Welk concreet voordeel levert de informatie op je website op voor je doelpubliek?
  • Welk imago wil je als bedrijf uitstralen?
  • Wat biedt je concurrentie?

Door deze vragen samen te beantwoorden, kan onze freelance copywriter jou een beter zicht schetsen op je positie in de markt.

Stap 2: structureren

De volgende stap is de verzamelde informatie structureren. Wat krijgt prioriteit en wat niet? Een goede structuur is essentieel voor een webpagina. Als je je lezer bombardeert met lange, ongestructureerde blokken tekst of met een onlogische opbouw, dan haakt hij af.

We maken een ruwe schets van de pagina met enkele titels en subtitels die de aandacht van je lezer trekken. Op basis van die titels en subtitels moet de kern van je boodschap al duidelijk zijn.

Stap 3: webteksten schrijven

Elke webtekst voldoet aan de volgende voorwaarden:

  •  Het is meteen duidelijk wat er van de lezer verwacht wordt.
    Hij kan bestellen, zich inschrijven, verder lezen, downloaden … met een klik op de knop (= een duidelijke, actiegerichte call-to-action).
  • De tekst is afgestemd op zoekmachines zoals Google (SEO).
    De juiste zoektermen staan op de juiste plaats en er is een uitgewerkte linkstructuur, zowel intern als extern. We voorzien ook tekst voor de meta-description, meta-tags, alt-tekst enz.
  • De tekst is aangenaam om te lezen en toegankelijk voor elke lezer.
    We gebruiken geen onbegrijpelijke vaktermen, archaïsche woorden of omslachtige constructies. Het resultaat is een vlotte tekst die aangenaam is om te lezen.
  • De tekst is scanbaar.
    Ook bezoekers die enkel de titels en woorden in het vet lezen, hebben de boodschap begrepen. Dat is bovendien ook voor zoekmachines een pluspunt.

Stap 4: correctieronde

Onze copywriter herwerkt de eerste versie van de tekst en schrappen alle overbodige woorden en zinnen, zodat je boodschap helder en krachtig overkomt.

Als je dat wil, schakelen we een tweede copywriter in die afgewerkte tekst naleest op eventuele tikfouten. Vervolgens sturen we de tekst naar je door. Slaat die toch niet helemaal de juiste toon aan of zijn er andere opmerkingen? We horen graag je feedback en schaven de tekst bij tot die helemaal goed zit.

Wat kan je van onze copywriters verwachten?

  • Plan van aanpak
    Bij het begin van het project bespreken we kort de doelstelling, het doelpubliek en de timing van het project.
  • Lijst van relevante zoekwoorden
    Hebben we een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, dan bezorgen we je de resultaten daarvan. Deze lijst kan in de toekomst als vertrekpunt dienen voor nieuwe webpagina’s of voor je contentplan.
  • Overtuigende webteksten
    De teksten zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines én voor je doelpubliek. De gebruikte zoekwoorden zijn aangeduid en we voorzien ook tekst voor de metadata, zoals de metadescription, URL en de alt-tekst voor afbeeldingen.

Waarom een freelance copywriter kiezen uit de TalentPool van Crosscast?

Simpel, bij ons krijg je:

  1. Full service
    CrossCast is een ‘one stop shop’ van expertise voor het dagelijkse beheer van online en offline communicatie. In onze TalentPool vind je copywriters met heel uiteenlopende expertise, zodat we je altijd een getalenteerde freelancer kunnen voorstellen die precies bij je past.
    Bovendien kan je op ons rekenen als klankbord om je content productie scherp te stellen.
  2. Flexibiliteit
    We passen ons vlot aan je concrete behoeften aan. Korte of lange duur, ter plaatse of vanop afstand, één expert of een heel team. De expertise die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
  3. Snelheid
    CrossCast beschikt over een uitgebreid netwerk van ervaren freelancers. Zo bezorgen we je snel de juiste expertise - soms zelfs binnen de 24 uur. Zodat je meteen verder kan.

Op zoek naar webteksten die overtuigen?