Meer informatie over "Academy: Content en conversie"

Als copywriter vertrekken vanuit metrics? Absoluut. Deze opleiding richt zich tot copywriters en content creators, die verder willen gaan dan naar de CTA toe schrijven. We nemen een deep-dive in de grote hoeveelheid data die voor online kanalen beschikbaar is en kijken naar welke inzichten daaruit gehaald kunnen worden.

Aan de slag met metrics

  • Expertise: digital marketing, content marketing, analytics
  • Doelgroep: iedereen die niet enkel doelgericht, maar ook data-driven, wil schrijven voor online kanalen

Hoe je als copywriter, content creator of community manager aan de slag met data om tot nog meer conversiegerichte content te komen? Dat is de focus van deze Academy. Vergeet niet om je Google Analytics login mee te brengen. Ook andere analytics tools kunnen aan bod komen, afhankelijk van wat in jouw organisatie al gebruikt wordt.

Dit kan aan bod komen in de workshop:

Data analyse en evidence based werken

  • Google Analytics voor content markettng
  • Welke metrics hebben we ter beschikking?
  • KWfinder voor content marketeers

Strategie: doordacht werken naar een concreet doel

  • Customer Journey en content marketing design
  • SEO-factoren: waarvoor zijn zoekmachines gevoelig
  • Conversie optimalisatie: hoe naar een call-to-action ‘toeschrijven’

Tips en tools

  • Content templates en structuren
  • Gebruik van Google tijdens schrijven
  • Resultaten KWfinder effectief omzetten in teksten die werken
  • Optimaliseren content voor SEO én conversie

Meteen aan de slag

  • Analyseer je eigen website
  • Zoekwoordenonderzoek van jouw website / business aan de hand van KWfinder of Google Keyword Planner
  • Een webpagina optimaliseren