
Freelancer nodig? Deze slimme platformen maken freelancers vinden kinderspel
De juiste freelancer zoeken voor jouw team of opdracht? Dat doe je met deze slimme platformen.
Lees artikel
Het marketingvak wordt alsmaar technischer en meer gespecialiseerd. Daarom focussen we bij CrossCast op een aantal kernprofielen die je nodig hebt om je marketing dream team uit te bouwen – zoals een performance marketeer. Zo kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen in hun zoektocht naar flexibel talent.
Deze blogpost is de eerste van een hele reeks over deze felbegeerde marketingprofielen. Met deze reeks willen we je meer inzicht geven in de verschillende soorten marketing – zoals content en performance marketing – en de experten die zich hierin verdiepen. Vandaag zoomen we in op performance marketing en hoe wij het vak zien evolueren.
Performance marketing draait om betalende (online) marketingcampagnes waarbij bedrijven betalen voor een bepaald resultaat. Denk maar aan bereik, videoweergaven, clicks, leads of conversies. Het grootste voordeel van performance marketing is dan ook dat je activiteiten 100% meetbaar zijn. Zo kun je je acties sneller en efficiënter optimaliseren en er het maximum uithalen.
Een performance marketeer optimaliseert de prestaties van al je digitale kanalen. Hij of zij beoordeelt voortdurend je content en campagnes en stuurt ze bij waar nodig, zodat je bedrijf beter scoort in zoekmachines en op socialemediaplatformen. Om het iets concreter te maken, zijn dit enkele voorbeelden van waar een performance marketeer zich zoal mee bezighoudt:
Performance marketeers denken ook mee na over zaken als de customer journey, doelen en kpi’s, touchpoints, slimme marketinghacks en campagnes en conversie. Pas als al die zaken duidelijk in kaart gebracht zijn, gaat de performance marketeer over tot actie.
Een performance marketeer kan z'n job pas écht goed uitvoeren als hij of zij grondige kennis heeft van:
Naast kennis van bepaalde tools, platformen en marketingstrategieën heeft een goede performance marketeer ook een bepaalde mindset nodig. Een succesvolle performance marketeer is namelijk ook:
Een mooie nieuwe website, 500.000 volgers op Instagram of een fantastisch logo zijn natuurlijk leuk, maar uiteindelijk draait je bedrijf wél om de resultaten van je marketing en salesactiviteiten. Daar worden meer en meer organisaties zich bewust van. Het belang van performance marketing zal de komende jaren dus alleen maar toenemen.
We merken dan ook op dat er een sterk toegenomen vraag is naar performance marketeers bij onze klanten. Daarnaast zien we dat steeds meer performance marketeers binnen onze Talent Pool er ook bewust voor kiezen om zich grondig te specialiseren in specifieke tools en/of kanalen. Nieuwe technologieën, innovaties en tools volgen elkaar in een recordtempo op en het wordt alsmaar moeilijker om met alles mee te zijn. We zien dat vooral de volgende specialisaties zich aftekenen:
Ben jij ook op zoek naar een freelance performance marketeer die de prestaties van je online kanalen en campagnes naar een hoger niveau kan tillen? CrossCast helpt je met plezier om de juiste aanpak te bepalen en de juiste experten te vinden. Of ben je zelf freelance performance marketeer en nog op zoek naar nieuwe en uitdagen opdrachten? Laat van je horen! We helpen je graag verder.
Oeps! Je lijkt te surfen met een verouderde browser. Dit kan er voor zorgen dat je deze website niet optimaal weergegeven krijgt. We raden je dan ook aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een geüpdate browser kan je het internet op een moderne en veilige manier verkennen.