
Wat is goed opdrachtgeverschap?
Werken met freelancers is vaak een kostenefficiënte oplossing. Zeker als je de samenwerking optimaal laat renderen. Wat houdt goed opdrachtgeverschap in?
Lees artikelContent marketing is hot. Want met waardevolle content kun je jouw merk positioneren, je online vindbaarheid vergroten, leads genereren en klantenbinding creëren. Content marketing is vandaag dan ook een onmisbaar onderdeel van je globale marketingstrategie. Ook bij CrossCast zijn we overtuigd van de toegevoegde waarde van een content marketeer voor je marketing- en communicatieteam. Dit profiel is dan ook een van de kernprofielen waarop we resoluut focussen in onze zoektocht naar flexibel talent voor bedrijven.
Maar wat is content marketing nu precies en welke skills en vaardigheden heeft een goede content marketeer? Let's find out!
Het doel van content marketing is om waardevolle, relevante en samenhangende content te verspreiden voor je merk. Zo kun je jouw doelgroep(en) beter bereiken, persoonlijk aanspreken en behouden. Het woord 'waardevol' staat daarbij centraal, want content is pas doeltreffend als ze waarde toevoegt voor je lezers.
Een content marketeer is niet alleen verantwoordelijk voor de creatie van content. Hij of zij zorgt er ook voor dat de content op het juiste moment op de juiste kanalen terechtkomt en zo vindbaar is voor de juiste doelgroep. Zo behoren de volgende verantwoordelijkheden tot het takenpakket van een content marketeer:
Je content marketeer hoeft dit uiteraard niet allemaal volledig zelf te doen. Er kunnen ook taken uitbesteed worden aan (andere) freelance experten, zoals copywriters, digital marketeers, social media marketeers of digital creatives. (Ook die experten kun je in de CrossCast Talent Pool vinden).
Een goeie content marketeer is van vele markten thuis en kan terugvallen op de volgende vaardigheden:
Content marketeers die hun vak door en door kennen, daar kom je al een heel eind mee. Maar een goede content marketeer beschikt natuurlijk niet alleen over hard skills, maar ook over een creatieve mindset en soft skills. Ben je op zoek naar een witte raaf, dan zijn hier enkele soft skills die je content marketeer kan gebruiken om je content marketing naar een hoger niveau te tillen:
Nogal wat content marketeers starten hun carrière als copywriter. Door de jaren heen verwerven ze de juiste digitale skills en knowhow om door te groeien tot content marketeer. Wij bij CrossCast zijn er sterk van overtuigd dat het belang van content in de toekomst alleen maar zal toenemen, op nog meer kanalen en in nog meer verschillende formats. Het is daarom voor content marketeers heel belangrijk om hun digitale skills verder te blijven ontwikkelen. Daarnaast merken we ook dat er vaak verwacht wordt dat content marketeers een basiskennis van SEA hebben. Het kan dus zeker een voordeel zijn als ze zich hierin bijscholen.
Ook binnen content marketing zien we dat er meer en meer specialisaties ontstaan, bijvoorbeeld in social media management of employer branding. Zo'n 'dubbele' rol is felbegeerd bij tal van bedrijven. Dit zien we trouwens niet alleen bij content marketeers, maar ook in andere expertises.
Ben jij op zoek naar een content marketeer om je team op het goede spoor te zetten, bij te staan en te adviseren? We spreken graag de freelance content marketeers uit onze Talent Pool aan om je te komen versterken.
Oeps! Je lijkt te surfen met een verouderde browser. Dit kan er voor zorgen dat je deze website niet optimaal weergegeven krijgt. We raden je dan ook aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een geüpdate browser kan je het internet op een moderne en veilige manier verkennen.