
5 tips voor succesvolle e-mails
Elke e-mailcampagne is anders. Een vaste formule om te scoren is er niet. Maar met deze 5 tips in het achterhoofd geraak je wel al een heel eind op weg.
Lees artikelContentbeheer, content creation en storytelling. Dat is – heel kort door de bocht – waarmee Insen zich als freelance content marketeer elke dag bezighoudt. Maar ook naast de werkvloer is deze jonge freelancer een bezige bij. Zo tekent en naait Insen graag, maar gaat ze ook vaak lopen om zich voor te bereiden op haar allereerste marathon.
Het is ondertussen al zo’n twee jaar geleden dat Insen begon te freelancen. Gaandeweg deed ze al heel wat ervaring op in verschillende sectoren. Vandaag werkt Insen voornamelijk voor BNP Paribas Fortis, waar ze instaat voor content creation en content management. Het is haar taak om ervoor te zorgen dat de organisatie een consistent, relevant verhaal brengt op social media. Insen beheert niet alleen de contentplanning, maar duikt af en toe ook zelf in de studio om video’s te maken en projecten tot een goed einde te brengen.
Daarnaast is Insen ook nog actief voor enkele andere klanten. Voor hen werkt ze als social media manager, waarbij ze onder andere Facebook Advertising en copywriting voor haar rekening neemt.
Wat Insen zo tof vindt aan haar opdracht als content marketeer via CrossCast? “De variatie! Het is echt heel fijn dat er bij BNP Paribas Fortis ruimte is om nieuwe projecten op te starten en zelf ook hands-on mee te werken aan de creatie van story's, reels en posts. Ik kom ook in contact met heel veel verschillende partijen waarmee ik anders misschien niet in aanraking zou komen. Stuk voor stuk boeiende partners van wie ik veel bijleer!”
Insen: “Als content marketeer is het belangrijk dat je een goed overzicht kunt bewaren over de contentplanning, zowel in drukke als kalme periodes. Je moet bepalen waar en wanneer je content gaat verspreiden voor de klant, op een creatieve manier die het merk onderscheidt van concurrenten. Zo’n consistent en authentiek verhaal brengen is soms best uitdagend.”
“Ook in contentcreatie kruipt heel wat werk en communicatie met uiteenlopende partijen. Zo werkte ik onlangs mee aan een video voor social media. Samen met het interne contentteam van de klant maakten we zelf volledig het filmpje, maar dat had heel wat voeten in de aarde. Weten dat er zo veel werk achter die video zit, maakt me echt trots op het geslaagde resultaat.”
Als we aan Insen vragen wat ze al heeft bijgeleerd sinds de start van haar carrière als freelance content marketeer, komt het antwoord vliegensvlug: “Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen. Ik heb nu een job met meer verantwoordelijkheid en dat bevalt én ligt me heel goed. Ik heb ook mijn project management skills kunnen ontwikkelen en ben een krak geworden in communicatie met verschillende stakeholders.”
“Als tip zou ik aan andere beginnende freelance content marketeers meegeven: laat je niet meteen in een hokje duwen. Het is oké als je stijl verandert, maar om je eigen stijl of ‘stem’ te vinden, moet je eerst durven te experimenteren. Het is niet omdat iemand anders succesvol is in storytelling op een specifieke manier dat jij dat ook net zo moet doen. Laat je niet ontmoedigen als je aanpak eens niet werkt en blijf gewoon proberen!”
Als startende freelancer is het niet altijd even makkelijk om snel goede opdrachten te vinden. Je hebt ook een gezonde portie zelfvertrouwen nodig om jezelf en je marketable skills te verkopen’ om nieuwe klanten binnen te halen. De ondersteuning die Insen hierbij krijgt van CrossCast, vindt ze heel waardevol.
“Bij CrossCast geloven ze echt in jou en je vaardigheden en motiveren ze je om te gaan voor opdrachten die je helpen groeien. En ook nadat je aan een opdracht bent begonnen, volgt het team de samenwerking nog proactief op. Die betrokkenheid bij de freelancers is oprecht, dat voel je gewoon! Het is fijn om te weten dat je als freelancer op die manier toch altijd iemand hebt die achter jou staat; een team waarbij je altijd terecht kunt.”
Bedankt voor je inzet en enthousiasme, Insen!
Oeps! Je lijkt te surfen met een verouderde browser. Dit kan er voor zorgen dat je deze website niet optimaal weergegeven krijgt. We raden je dan ook aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een geüpdate browser kan je het internet op een moderne en veilige manier verkennen.